externe harde schijf werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hilbappe

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
hallo,

als ik stroom op mijn externe harde schijf zet

brand het lampje 1 a 2 sec daarna gelijk weer uit.

koppel ik hardeschijf er af en zet dus alleen stroom op de kabel met het bakje er tussen blijft lampje op dat bakje gewoon branden tot ik de hardeschijf er op aan sluit

hardeschijf is van wd elements 500 gb

mvg jeffrey

dakje zit tussen de kabel van het stroom misschien voeding of omvormer of zo zie je bij printers ook wel

juist... dat heet een adapter :p en dat is inderdaad een "omvormer", want die HDD lust gaan 220V 13A, dat ding werkt waarschijnlijk op 12V

anyway... er zitten 2 snoeren aan: ééntje naar het stopcontact (met de adapter ertussen) en ééntje met een USB of FireWire naar de pc. Als je de hele boel aansluit, doet de schijf verder niks? Je kan hem niet zien in Explorer? Heb je het al op een andere USB poort geprobeerd?

ja heb al een andere usb geprobeert

sluit ik de usb niet aan werkt die nog niet

hij schakelt de stroom in en ook gelijk weer uit zet ik alleen de snoer onderstroom

blijft de stroom er op staan tot dat ik de hardeschijf aan sluit

ben er net achter gekomen als ik de voeding warm heb dus poosje aan het stroom laat staan en dan aan sluiten is het gewoon goed zou mijn voeding kapot zijn

mvg jeffrey

dat lijkt erop ja... heb je hamsters in huis die los rondlopen? ;) Die vreten aan kabeltjes...

check even de bekabeling, zitten alle stekkertjes overal goed in? Ook in de adapter?

alles is in orde had ik al een paar keer naar gekeken

ik denk zelf dat de voeding teweinig stroom door geeft als die koud is
of kan dat niet

dat het dus aan de voeding licht

heb net westen digital gebelt

en krijg gratis een nieuwe voeding opgestuurt

het probleem kwam vaker voor

mvg jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan