Externe harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleutel62

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2011
Aangezien er maar twee SATA aansluitingen op mijn moederbord aanwezig zijn, heb ik een derde harde schijf ingebouwd in een behuizing van Lacie met een externe voeding.
Voorheen was het geen probleem om toegang te krijgen tot deze harde schijf via een USB 2.0 aansluiting.
Nadat ik deze harde schijf had aangesloten op een Pinnacle showcenter is het mis. In eerste instantie werd de harde schijf (Maxtor) wel herkend als serverstation in het menu van het showcenter. Bij het lezen ging er iets fout met als gevolg dat de Maxtor helemaal niet meer werd herkend. Ook word de schijf niet meer dor mijn computer herkend.

Ga eens naar schijfbeheer.
Zie je daar een schijf met onbeheerde ruimte.
Initialiseer de schijf, of laat deze schijf een schijfletter toekennen.

Ga eens naar schijfbeheer.
Zie je daar een schijf met onbeheerde ruimte.

Nee, ik zie de schijf niet in schijfbeheer. Misschien is er iets aan de hand met de voeding. Hoewel het ledje brand van de behuizing hoor ik de schijf niet ratelen.

Sluit de externe schijf eens op een ander pc aan.

wat voor hardeschijf is het, met netsnoer, 1usb aansluiting 2 usb aansluitingen?
branden er lampjes?

wat voor hardeschijf is het, met netsnoer, 1usb aansluiting 2 usb aansluitingen?
branden er lampjes?

De behuizing is zwart en van het merk LaCie. Aan de voorkant zit een groen led-lampje en aan de achterkant een USB-aansluiting en een aansluiting voor een netsnoer met adapter. Origineel was een harde schijf van het merk Hitachi ingebouwd. Deze heb ik inmiddels verwisseld voor een andere.

Niet los geraakt?
Zit de schijf goed in zijn behuizing vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan