Externe harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwinn123

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Beste,

Ik heb al een paar weken een WESTERN DIGITAL Elements SE 3.0 externe draagbare harde schijf - USB 3.0 - 1 TB, zwart (veilig verwijderen noemt hem: WD Elements 1042 USB Device), prima gedaan voor die paar weekjes, maar de pc ziet de schijf niet meer. Niet onder mijn computer en ook niet onder schijfbeheer waar ik hem een nieuwe letter zou moeten geven volgens vele sites, maar dit kan dus niet. Het enige waar hij wel herkend wordt onder veilig verwijderen, waarop ik hem veilig verwijder, opnieuw inplug, melding krijg dat schijf is aangesloten, maar weer nergens zichtbaar is behalve onder hardware veilig verwijderen. Hij is ook zichtbaar onder apparaatbeheer.. Ik snap d'r geen pepernoot van, iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt,
Edwin

Laatst bewerkt:
hoi,

Probeer hem eens op een andere pc.
Heb je de juiste chipset drivers geinstalleerd?
Andere usb poort al geprobeerd ? (blauwe)

Je zegt dat je de schijf al een paar weken gebruikt dus hij is geformatteerd geweest, en er staan al bestanden op ?

Bedankt voor je snelle antwoord!

Op een andere computer heb ik hem uiteraard al geprobeerd, maar ook geen resultaat. Ik heb geen drivers geïnstalleerd, hij deed het ook zonder. Uiteraard heb ik nu naar driver bezocht, maar deze kan ik niet vinden op de site van WD. Verder heb ik geen blauwe USB-poorten, maar hij heeft hij altijd gedaan op de andere dus dit lijkt me geen probleem. Als laatste staan er inderdaad al bestanden op..

Hoi,
Met de drivers bedoel ik de chipset drivers die je usb poorten aansturen, maar als je op een andere pc gecheckt hebt zal dat wel goed zitten.

Misschien een ander usb kabeltje eraan hangen.

Weet je zo of er een aanleiding was dat dit heeft kunnen veroorzaken, stoten van de behuizing, software die je geïnstalleerd hebt, etc...

Probeer dit eens; Start>uitvoeren>msconfig>algemeen> staat er 'normaal opstarten'?.

Wat je ook nog zou kunnen doen...., de harde schijf uit de behuizing sleutelen, en als een 'normale' harde schijf inbouwen in je systeem, het kan dat de usb interface van je externe harde schijf behuizing defect is.

Laatst bewerkt:
Weer bedankt voor de reactie!
Met de drivers van m'n usb-poorten zit het wel snor, heb namelijk nog een andere harde schijf eraan hangen van Western Digital alleen die is extern gevoed en die wordt wel gevonden..

Een andere kabel heb ik helaas niet, het is een USB SS kabel en daarvan heb ik er maar 1 en dat is de bijgeleverde.

Via Start>uitvoeren>msconfig>algemeen>normaal opstarten doet hij het ook niet.

Uit de behuizing sleutelen ga ik (nog) niet aan beginnen, er zit namelijk nog garantie op, dan stuur ik hem gewoon op en dan moeten hun het uitzoeken. Neem namelijk aan dat dit onder de garantie valt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan