externe harde schijf wordt niet herkent en daarna loopt alles vast..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emily14

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
ik heb sinds december een externe harde schijf (toshiba 320gb), en heb hem pas 1x gebruikt.
ik heb er toen al mijn muziek, films en een paar spellen opgezet. wat bij elkaar denk ik rond de 40gb is.

toen ik een paar maanden geleden er weer wat nieuws op wilde zetten, gaf hij de melding aan dat ik hem moest formatteren. dus ik dat doen, alleen het formatteren was mislukt.

en sinds toen reageert mijn externe harde schijf niet meer. bij apparaatbeheer zie ik hem wel staan, en ik heb ook al geprobeerd te kijken bij schijfbeheer alleen hij loopt steeds vast. en dat gebeurt dus iedere keer als ik de usb van mn schijf in mn laptop doe. in het begin merk je niks, alleen op een gegeven moment loopt alles vast, en pas als ik die usb er weer uit haal doet alles het weer.

ik heb geen idee wat ik nu moet doen, dus is er iemand die mij kan helpen? ..:confused:

Heb jedeze schijf wel eens op virus gecontroleerd met je virusscanner?

Open deze computer en selcteer je externe schijf.
Rechtermuisknop je exterenschijf, eigenschappen.

Dan tabblad Extra, Schijfcontrole.
Click beide opties aan.
Laat deze eens op fouten controleren en zonodig repareren.

Op mijn eigen laptop komt de map van de schijf niet bij deze computer te staan, bij de laptop van mijn vader wel, alleen als ik op "nu controleren" klik zegt hij dit: "kan de schijfcontrole niet uitvoeren omdat er geen toegang tot de schijf is".

Mag de schijf leeg?

Zo ja, sluit hem aan op de pc van je vader.
Ga dan eens naar schijfbeheer.
Kijk of deze vermeld wordt.
Zie niet beheerde ruimte.
Click erop en laat de schijf opnieuw NTFS formateren.

Kan je de schijf niet formateren?
Je hebt pas van december en je hebt aankoopbon nog.
ga dan terug naar de winkel: GARANTIE!!

Laatst bewerkt:
hij geeft aan dat het formatteren niet voltooid is, meteen nadat het formatteren begint..

Welk besturingssysteem en welke naam heeft deze externe schijf?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan