Externe harde schijf wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Kan iemand me helpen alsjeblieft? Ik heb net een bestand op de harde schijf gezet, maar omdat mijn man op de computer bezig was, heb ik mijn harde schijf veilig verwijderd. Nu wil ik hem weer gebruiken, maar opeens wordt die niet meer herkend! Ik heb al gekeken bij configuratiescherm en schijfbeheer, maar daar staat die ook niet tussen. Het lampje zie ik wel branden. Wat kan er aan de hand zijn en hoe komt het dat die opeens niet meer herkend wordt? Wat kan ik nog verder doen om hem weer te laten herkennen, zonder dat mijn harde schijf leeg is? Al mijn foto's staan erop, net als heel veel bestanden. Hij was niet vol. Het merk is WD Elements en er kan 1 TB op gezet worden:evil:.

Even de computer opnieuw opstarten wil nog wel eens verfrissend werken. (laat die externe schijf aangesloten)

Uit je bericht maak ik tevens op dat wanneer de schijf defect zou zijn, er zich een ramp heeft voltrokken omdat er allemaal belangrijke dingen op die schijf staan?

Laatst bewerkt:
Even de computer opnieuw opstarten wil nog wel eens verfrissend werken. (laat die externe schijf aangesloten)

Gedaan en hij doet het weer! Dank je wel voor je snelle reactie.

Uit je bericht maak ik tevens op dat wanneer de schijf defect zou zijn, er zich een ramp heeft voltrokken omdat er allemaal belangrijke dingen op die schijf staan?

Ja klopt. En ik heb natuurlijk niet alles opgeslagen op nog een andere externe hulpmiddel (USB stick of zo).

Laatst bewerkt:
Jouw bericht(en) / reacties waren voor mij reden om mijn handtekening, die ik al 15 jaar ongewijzigd heb gelaten en die al die tijd alleen maar bestond uit ""Mvg. gast0225", te wijzigen........... ;)

Bij de aanmelding op het forum... zo zoiets een "bewustzijnsvraag" kunnen/moeten zijn....
Heeft u al backups gemaakt van uw belangrijke bestanden...
Of een sticky op een niet te missen plaats op het forum..:cool:

Of komen mensen pas op dit forum als het leed al geleden is....:o

Ik heb een bijna exact zo geformuleerd voorstel het afgelopen jaar tot tweemaal toe aan de Helpmijcrew (directie) voorgelegd, helaas met een negatief resultaat.
Ik zie liever op de Homepage van de Helpmij zo'n oerlelijke rode tekst, dan in mijn eigen handtekening............ ;) :D

Ik begrijp niet waarom dat een sticky zou moeten zijn. Ook geen "bewustzijnsvraag" bij het aanmelden. Wat gast0225 doet is goed, alleen ik zou niet kiezen voor een rode tekst. Ik vind de tekst te lang en 'te ingewikkeld' 'allemachtig, 'heel erg veel'. Maar goed ik vind het prima. Hoe lang zijn er nu al computers en het is al zo vaak geschreven maak back-ups. Ook bij het oplossen van problemen komt het telkens aan de orde. Meestal wordt geschreven 'voordat je aan de slag gaat en instellingen wijzigt maak een systeemherstelpunt en back-ups'. Dus mensen kunnen het weten.

Vreemd vind ik dat op dit forum geschreven wordt om systeemherstel uit te schakelen (zonder reden of echte noodzaak) en dat niemand ook geen moderator reageert. Ik vind dat een advies wat een forum niet waardig is. Immers systeemherstelpunten kunnen besturingssystemen redden en hebben mijn systeem vaak gered en veel ellende en uren bespaard.

Ik zou het advies van gast0225 aanvullen, immers een back-up op één externe HDD kan onvoldoende zijn, want met die schijf kan ook onverwacht een storing/defect optreden. Dus ik zou zeggen minimaal twee/meerdere back-ups op verschillende HDD's.

Ik ben het met het eerste wat je schrijft niet eens. Rood irriteert (ook mijzelf) en daarom kijk je er toch even naar, al is het alleen maar om je nog verder te kunnen ergeren aan die rode tekst. (Ik erger mij er iig wel aan -> aan mijn eigen rode handtekening) maar juist omdat die zo irritant rood is, lezen mensen 'm. (denk ik)

Kijk even naar de datum van aanmelden van mij en jou bij de Helpmij en doe voor de grap eens een voorzichtige schatting hoe vaak ik een dergelijke vraag al voorbij heb zien komen. Dan misschien 'begrijp' je waarom ik het zo heb aangepakt. Kijk eens naar de afgleopen paar uren. 2 mensen die een dergelijk probleem hebben en da's dan de oogst van een paar uur!

Dat het een eigen verantwoording is van mensen ben ik wel met je eens maar dat blijkt dus niet te werken. Vergelijk het maar met mensen die een mailtje krijgen (al dan niet met een bijlage of voorzien van een linkje) waarin / waaronder een virus zit. Ga maar eens rondneuzen op de diverse antivirusforums. Ze draaien daar 7 dagen per week, 24 uur per dag 'overuren' om mensen van hun virussen af te helpen.

Jouw laatste alinea is hartstikke waar, alleen hij paste niet meer in mijn handtekening anders had ik die tekst er ook nog bij gezet.

Reden ook waarom ik 4 exemplaren van mijn eigen bestanden heb.
Op C
Op een tweede in mijn machine zittende hdd én
op 2 externe schijven.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet waarom dat een sticky zou moeten zijn. Ook geen "bewustzijnsvraag" bij het aanmelden. ........ Hoe lang zijn er nu al computers en het is al zo vaak geschreven maak back-ups. Ook bij het oplossen van problemen komt het telkens aan de orde.......... Dus mensen kunnen het weten. .
Oja? Waarom dan al die vragen/problemen.... en er zijn nog meer fora.. en dan hebben we het nog niet over de aantallen die zich niet melden voor het oplossen van dit probleem op een vd fora....

Uit eigen ervaring weet ik: Veel mensen denken dat ze een backup hebben als zw hun data (alleen dus!!!!!!!!) op een externe schijf/stick hebben staan.
Ik vond het de 1e keer shocking... en dat van mensen die op een HBO-denk niveau zitten....

Kortom meer empathie is er nodig hoe zulke mensen denken en hoe je daar op een forum als dot, het liefst preventief... (bijv ten tijde dat ze eerst voor een ander probleem hier als eerste keer komen...) mee omgaat....
Hopelijk lezen we dan minder vaak
Help.. ik ben mijn bestanden kwijt....:(

Vreemd vind ik dat op dit forum geschreven wordt om systeemherstel uit te schakelen (zonder reden of echte noodzaak) en dat niemand ook geen moderator reageert. Ik vind dat een advies wat een forum niet waardig is. Immers systeemherstelpunten kunnen besturingssystemen redden en hebben mijn systeem vaak gered en veel ellende en uren bespaard.
We zijn het hieromtrent helemaal eens en daarom :

waar kom / kwam je dit hier op de Helpmij tegen?

Laatst bewerkt:
Dat zou ik ook graag willen weten want ik kan mij niet herinneren dit ooit in welke topic dan ook gelezen te hebben...:shocked::rolleyes:

Ja klopt. En ik heb natuurlijk niet alles opgeslagen op nog een andere externe hulpmiddel (USB stick of zo).

Ik preek hier reeds enige tijd over back-ups : één back-up is trouwens géén back-up ... sommigen zijn hardleers, maar vroeg of laat leren de meesten het wel. smileys-mrgreen.gif

waar kom / kwam je dit hier op de Helpmij tegen?

Hebben jullie het misschien over dit topic (vanaf bericht #10) ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan