Externe harde schijf wordt niet meer herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richi

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Hallo,

Sinds een aantal dagen wordt mijn externe harde schijf niet meer herkent. Het gaat om een Eminent EM7043. Wanneer ik hem in mijn USB-poort stop hoor ik wel het bekende geluidje dat er een apparaat wordt aangesloten. Echter, de harde schijf zie ik niet meer terug bij 'Deze Computer'. Ook heb ik al gekeken in Apparaatbeheer, hierbij zie ik bij 'USB-apparaat voor massaopslag' het volgende staan:
Dit apparaat start niet. (Code 10)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Ik heb dit al op 3 verschillende PC's geprobeerd, maar nergens komt de schijf tevoorschijn.
Het klinkt dus niet echt veelbelovend. Hebben jullie enig idee of ik dit probleem nog kan opgelossen? Zo niet, hoe kan ik de data die er op staat toch nog veilig stellen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Richard

idee?

probeert u hem eens volledig te formatteren en zonodig de externe schijf opnieuw te installeren

als hierbij het probleem is verholpen druk dan op vraag is opgelost en reageer nog 1keer:thumb:

Ja, dat is dus het probleem.

Ik kan de gehele harde schijf niet meer benaderen, dus ik zou ook niet weten hoe ik hem moet formatteren. Ook wil ik de bestanden die er op staan behouden dus is formatteren eerlijk gezegd ook geen optie.

probeert u hem eens volledig te formatteren en zonodig de externe schijf opnieuw te installeren

Dat lijkt mij een fout advies, want dan ben je alle gegevens op de harde schijf direct kwijt!

hoe kan ik de data die er op staat toch nog veilig stellen?
Niet onbelangrijk!

Kun je de externe harde schijf niet bij een familielid of kennis aansluiten? Nog even wat antwoorden afwachten. Ik weet de oplossing niet.

Ik heb dit al op 3 verschillende PC's geprobeerd, maar nergens komt de schijf tevoorschijn.
Sorry mijn fout, niet goed gelezen. Kan het ook met de USB-kabel te maken hebben?

Laatst bewerkt:
euh...

ow jah ik begrijp wat je bedoeld heb je het met een usb aansluiting?

of iets anders???

want dan kan je het bij iemand anders aansluiten of op een ander pc hem installeren of zonodig resetten

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad gewoon met een USB-aansluiting.

Ik heb het al op meerdere andere pc's geprobeerd, echter op alle pc's loop ik tegen dezelfde foutmelding op.

Ik heb ook al de Recuva tool gebruikt, alleen deze kan alleen op aanwezige schijven zoeken, en dat is de externe harde schijf in mijn geval niet.

Hoi !

Schijf uit de behuizing halen en rechtstreeks op je PC aansluiten.

Is de schijf dan nog niet te bernaderen ben ik bang dat het over en uit is.

Greetz,

Harry.

eminent 7043

Ik had het zelfde probleem. Bij mij zit het in de aan/uit schakelaar. Heel vreemd. Door een beetje door te duwen in de aan positie werkte het ineens!:)

@bigluuk : Welkom op Helpmij.nl:thumb:

En met deze toevoeging van je gaat er nu maar en slotje op het topic. Deze is immers uit Februari 2010 en dus niet aktueel meer.
Tijdens je aanmelding zojuist heb je in onze huisregels gelezen,waar je immers mee akkoord gegaan bent,dat het het niet de bedoeling is te reageren in topics ouder dan 3 maanden.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan