Externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
167
Hallo allemaal,

Ik heb een externe harde schijf (Lacie moblie drive) van 40 GB. Die is eigenlijk gemaakt voor USB 2 en met USB 1 is ie dus langzamer. Nu heb ik 'm aangesloten en is ie dus heel traag omdat ik USB1 heb. Ik heb er meerdere stekkertjes bij gekregen (volgens de fabrikant om de overdrachtsnelheid te versnellen indien geen USB2 aansluiting aanwezig is).

Het probleem is dat er alleen een engelstalige handleiding bijzit en ik snap niet precies hoe ik die andere stekkertjes aan moet sluiten. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik precies met de stekkertjes kan doen om de snelheid te verhogen. De handleiding is te vinden via deze link http://www.lacie.com/download/manuals/p2_usb_hd_en.pdf

Ik zou het ook fijn vinden als iemand me uit kan leggen wat USB 2 precies is en of er een mogelijkheid bestaat zo'n aansluiting op mijn computer te nemen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes Meloentje
 
als je alleen usb 1.1 hebt kan je een pci kaartje in je pc steken met usb 2 kost iets van 20 euro met een paar usb aansluitingen erop en dan heb je dus usb 2
 
Geplaatst door meloen82
Hallo allemaal,

Ik heb er meerdere stekkertjes bij gekregen (volgens de fabrikant om de overdrachtsnelheid te versnellen indien geen USB2 aansluiting aanwezig is).

Het probleem is dat er alleen een engelstalige handleiding bijzit en ik snap niet precies hoe ik die andere stekkertjes aan moet sluiten. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik precies met de stekkertjes kan doen om de snelheid te verhogen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes Meloentje

De stekkertjes die je erbij hebt zijn niet om de snelheid te verhogen, maar om als voeding voor je harddisk te gebruiken, zodat je niet een aparte stekker (adapter) nodig hebt. Handig voor bv. een laptop. echter haalt deze dan alle stroom uit de pc /laptop, dus moet je wel een goede voeding hebben. De snelheid gaat er dus NIET mee omhoog. De optie die vanSchagen aanhaalt is dus de enig manier om een hogere snelheid te halen.
 
Bedankt voor de uitleg.

Een PCI kaart moet toch ingebouwd worden?? Kunnen mensen dit over het algemeen zelf of kan je dit beter aan een deskundige overlaten?? Zijn er voor het inbouwen nog bepaalde systeemvereisten nodig??

Is het zeker dat het inbouwen van zo'n kaart de overdrachtsnelheid (drastisch)verhoogt?? Lacie heeft het over een snelheid van 480MBITS/s. Hoelang zou ie dan over bijvb 1 gb doen??

Zouden er nog andere oorzaken kunnen zijn voor de trage overdrachtsnelheid die ik nu heb of ligt het enkel en alleen aan mijn usb1 aansluiting??
 
Het is heel goed te doen hoor een USB 2 kaart in te drukken. Windows XP vind zelf de nieuwe kaart na opstarten en installeert zelf de driver. Bij andere windows versies de bijgeleverde driver even zelf installeren. Het snelheidsverschil is aanmerkelijk. Ik ben er heel tevreden mee. Heeft u geen kundige kennis die dat even wil doen voor u?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan