Externe Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiny Marijnissen

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2001
Halloo

Ik heb een externe harde schijf gekocht van 200 Gig nou wil ik die gaan gebruiken voor back-up voor 3 computers en wil ik hem in minimaal 3 partities verdelen.. :(
dat moet te doen zijn zeggen 'ze' via schijfbeheer van XP maar.: :o
moet ik hem dan eerst formateren en dan verdelen en iedere schijf weer opnieuw formateren in NFTS of Fat32 want er zin nog 1 computer bij met windows 98 :confused:
want nu kan ik niks want er is geen vrije ruimte :rolleyes:

het lijkt een beginners vraag maar we zijn allemaal ooit begonnen :cool:

Ja dat dacht ik ook maar ik krijg nergens geen ruimte om iets te verdelen :o

Hij staat van huis uit als 1 schijf in gedeelt en ik kan niks wijzigen

Of mischient moet ik wel vragen
Hoe kan ik de bestaande indeling openbreken om er mijn partities op te kunnen zetten :8-0:

Hallo

Mits win 98 niet met n.t.f.s. overweg kan , zit er volgens mij niets anders op dan f.a.t. 32 te kiezen .

Het opnieuw partitioneren en formateren lijkt mij de meest logische / betrouwbaarste werkwijze.

Peter

Ja dat dacht ik ook maar Hij is nu ingedeel in een schijf van 196 en van 3 gig
en die 3 gig zijn niet benoemd en kan ik partioneren maar de rest is wel benoemd en kan ik geen kant mee dus hoe krijg ik die ook 'niet benoemd '
hij is totaal leeg wat mij betreft dus ik zou er vanalles mee kunnen maar hoe begin ik :confused:
of moet ik ergens een programma downloaden om te beginnen :o

Klik op start, uitvoeren en typ daar in DISKMGMT.MSC en geef enter. Disk management verschijnt. Staat de externe harddisk daar tussen, eventueel als removable? Klik anders eens op action en rescan disks. Hoe wordt de removable disk weergegeven qua ruimte? Door er met rechts op te klikken en te kiezen voor betreffende opties kan je partities verwijderen, maken en formatteren. Let op dat je niet per ongeluk je vaste harddisk formatteert!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan