externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

aleks

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb pas een externe harde schijf gekocht en vandaag op mijn PC aangesloten, het gaat om een Hitachi 80GB. Ik heb wat reserve-bestanden op deze externe HD gezet en wil hem nu afkoppelen, dat lukt niet, ik krijg de mededeling: Kan het apparaat nu niet stoppen. Probeer het apparaat later opnieuw te stoppen, maar dat heb ik inmiddels gedurende ruim een uur geprobeerd, zonder resultaat. Hoe krijg ik deze externe HD nu uit ? er zit geen knopje aan, in de beschrijving staat er niets over ! Deze externe HD is wel via USB aangesloten, maar wordt niet via USB gevoed, heeft een eigen netsnoer.

Volgens mij kun je zonder problemen het usb stekkertje eruit trekken als er geen activiteit op de schijf is. Dit doe ik teminste wel altijd en ik heb nog nooit problemen gehad:)
Daarna het netsnoer eruit.

mvg,

Berjan

Kijk of een applicatie mischien nog bestanden geopend heeft op de harde schijf. Klik op het betreffende icoontje in de systray om het usb apparaat te ontkoppelen. Je kunt het stekkertje er ook zo uit trekken, maar dan heb je kans dat er bestandsverlies optreedt.

kijk eens of je drive letter nog geselecteerd staat,dan even wisslen naar andere schijf .

ontkoppelen externe HD

Ik heb een andere drive geselecteerd, eerst de C-schijf, ontkoppelen lukt niet. Daarna de CR-rom, ontkoppelen lukte nog steeds niet. Ook geprobeerd om andere bestanden op de interne HD te selecteren, maar ontkoppelen van de losse HD lukte nog steeds niet. Uiteindelijk heb ik inderdaad eerst de USB-stekker uit de PC getrokken en daarna de stekker van het netsnoer uit de stekkerdoos getrokken, de noodrem dus. Vanmorgen heb ik de ecterne HD aan een laptop gekoppeld en dat gaf geen probleem, de laptop kon de externe HD gewoon lezen en beschrijven, ontkoppelen van de laptop ging ook. Toen weer de externe HD aan de PC en weer lukte het niet om te ontkoppelen. Het probleem zit dus waarschijnlijk wel in de PC. Wat ik ook vervelend vind, maar daar kom ik nu pas achter, dat er aan die externe HD heen aan/uit schakelaar zit, ik ben daarom toch wel bang voor een crash als ontkoppelen niet blijft lukken.

Naar mijn weten kan hij alleen crashen als je hem ontkoppeld als die lees of schrijft. Maar het is idd wel vreemd dat je hem niet kunt loskoppelen. Heb je nieuwe usb-drivers geprobeerd?
Heb je de software die bij de externe hd zat ook geinstalleerd?
mvg,

Berjan

loskoppelen externe HD

hallo,
ik heb geen drivers geinstalleerd,
want ik heb Windows XP op mijn PC

Re: loskoppelen externe HD

Geplaatst door aleks
hallo,
ik heb geen drivers geinstalleerd,
want ik heb Windows XP op mijn PC

Dus dat betekent dat je de goede drivers hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan