externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

goodfellow

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2004
Hoi, ik denk erover om een externe harde schijf te kopen. Is het nu wel of niet mogelijk om een exacte kopie van mijn besturingssysteem te maken en dat dan op te slaan op die externe schijf (om hem evt daarna terug te kunnen plaatsen ) ? Soms lees ik dat je alleen documenten kunt opslaan. Of kan ik gewoon met bijv nero back it up een backup maken en die op de externe zetten .

Extra kopie Windows besturingssysteem.

Als je een back-up wilt opslaan op die externe harde schijf,
Start>Alle programma's>Bureauassessoires>Systeemwerkset>Backup.

Een 1 op 1 kopie maken van Windows? Start>Help en ondersteuning. In het zoekvenster links boven intypen: "twee besturingssytemen". Daarna in de linkerkolom klikken op: "Meerdere besturingsystemen op de computer installeren" en "Mag ik een kopie van de software van het Microsoft Windows-besturingssysteem maken voor op mijn draagbare computer?"

Het formele antwoord is dus "Nee".

Maar waarom wil het? Heb je geen Setup CD van jouw Windows exemplaar?
Of als Windows al op je PC zat toen je hem kocht, heb je er geen Recovery CD bijgekregen waar Windows op staat?

jazeker ik gebruik ghost al jaren (geen freeware)
met bacup it up van nero heb ik geen ervaring
er zijn meerdere paketten ,ik dacht zelf dat er een freeware programma was maar kan helaas niet op de naam komen
misschien kom ik straks ergens tegen

Boeing_737 zei:
Als je een back-up wilt opslaan op die externe harde schijf,
Start>Alle programma's>Bureauassessoires>Systeemwerkset>Backup.

Een 1 op 1 kopie maken van Windows? Start>Help en ondersteuning. In het zoekvenster links boven intypen: "twee besturingssytemen". Daarna in de linkerkolom klikken op: "Meerdere besturingsystemen op de computer installeren" en "Mag ik een kopie van de software van het Microsoft Windows-besturingssysteem maken voor op mijn draagbare computer?"

Het formele antwoord is dus "Nee".

Maar waarom wil het? Heb je geen Setup CD van jouw Windows exemplaar?
Of als Windows al op je PC zat toen je hem kocht, heb je er geen Recovery CD bijgekregen waar Windows op staat?
heb je vraag wel goed gelezen van goodfelow

> Boeing:
het lijkt me logisch dat wanneer ik een recovery cd heb ik de overige data die ik heb daarmee niet "recover" (herstelt immers naar originele staat)
Het gaat mij er dus om dat ik een exacte kopie die ik heb van bijv mijn C schijf (met daarop dus ook het besturingssysteem) kan overzetten op die externe schijf en daarna weer terug kan plaatsen.

Ja ik snap hem wel,Topic starter wil zijn nu goed werkende OS veilig stellen , voor als hij een keer een probleem heeft,en niet alles opnieuw wil installeren .
Is een Ghost wel zomakkelijk:thumb:

en niet vergeten de tijdwinst
ik zet mijn systeem weer in 4 minuten
systeem,programmas,email acounts,internet enz:thumb:

Hallo goodfellow,
De antwoorden die hierboven staan zijn beter (en korter:D ) dan de mijne. Veel succes ermee!

Twee opmerkingen nog:
in Windows XP (Prof SP2) heeft de Back-up functie evenveel mogelijkheden als Norton Ghost: http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?id=1605 Of Norton sneller is weet ik niet.
Microsft ondersteunt "imaging" alleen als het wordt uitgevoerd met "sysprep.exe". Dat heeft te maken met de duplicering van beveiligings-ID's (SID). Meer uitleg: Help en ondersteuning, in zoekvenster "Ghost" en na het zoeken punt 5.
(Let ook even op punt 1: Problemen met Norton Ghost 2001 6.0 in Windows XP.)

Hoi,
ik heb inmiddels Gosth 10.0 gekocht en ook een externe harde schijf. Alles lijkt perfect te werken.
Ik heb alleen een vraag over het werken vanuit de herstelomgeving. Er wordt telkens verwezen naar de symantec recovery disc die ook op de product cd zou moeten staan. Die kan ik echter niet goed vinden. Als ik de product cd verken zie ik wel een map Goback staan (met daarin weer een setup file). Bedoelen ze dat met de recovery disc of moet ik het ergens anders zoeken ?

Heb je tijden de installatie er na niet gelijk dat gedaan dan?
Bij mij werd dat toen aangegeven een jaar of 5 terug

Heb hem zelf gevonden. Staat op de cd vermeld dat als ik met de productcd dan weer in de herstelomgeving terugkom.
Verder een laatste vraag: ik kan geen incrementele backups maken omdat ik een staion heb toegewezen. Ik kan dus alleen volledige backups maken.Maar dit neemt natuurlijk teveel ruimte in beslag iedere keer. Iemand ervaring met deze nieuwe Ghost (10) ?

goodfellow zei:
Heb hem zelf gevonden. Staat op de cd vermeld dat als ik met de productcd dan weer in de herstelomgeving terugkom.
Verder een laatste vraag: ik kan geen incrementele backups maken omdat ik een staion heb toegewezen. Ik kan dus alleen volledige backups maken.Maar dit neemt natuurlijk teveel ruimte in beslag iedere keer. Iemand ervaring met deze nieuwe Ghost (10) ?

Daar zal iemand met 10 antwoord op moeten geven,ik 6 pas hebben.

Recovery op externe harde schrijf opslaan lukt niet!

Ik heb een externe harde schrijf gekocht, alleen nu weet ik niet hoe ik de recovery moet opslaan op de externe harde schrijf?

Kan iemand me hierbij helpen?

Toshiba recovery progamma geeft aan dat ik een USB flash meer dan 8,3 GB moet hebben, maar externe harde schrijf is toch ook goed? of moet ik dit met een andere programma doen?

Ik zit echt met handen in het haar, zou iemand mij kunnen helpen?!:(

Welkom toshiba11 bij helpmij

Het is hier de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn topic, daarnaast is het al een ouder topic.
Deze dienen met rust gelaten te worden.
Ik zet er een slotje op, uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen voor je probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan