externe harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter Si1en
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Si1en

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Ik zit met een redelijk serieus probleem, ongeveer 2 jaar gelede heb ik mij een exteren hd aangeschaft (interne + behuizing). de eerste maand of 2 verliep alles perfect, maar wat later begon ik errors te krijgen en verdween de hd (2 particies) uit de verkenner, dit gebeurde telkens weer, da veel proberen en falen besloot ik de hd eens intern te steken, bij de eerste boot begon chkdsk alles na te kijken en een hele hoop bestanden te herstellen, hiermee leek het probleem opgelost. Als conclusie hadde we daaruit getrokken dat het aan de behuizing kon ligge, dus naar de winkel een nieuwe gaan halen (icybox). Ook deze draaide perfect gedurende de eerste maand, maar weer kwamen de errors, en uiteindelijk kreeg ik hem ook niet meer opgestart. Heb onlangs de hd intern gestoke, zelfs chckdsk weet er geen raad meer mee. De hd staat op master en is een maxtor IDE.
danku bij voorbaat, Si1en :o

had ik al geprobeerd, deed eigelijk niets. En nu gaat da zeker nigaan want krijg de schiijf nietmeer tegoei geboot :(

Da's K met Peren.

Je kunt kijken of de schijf nog garantie heeft, je krijgt dan van Maxtor een andere. Je kunt dit op de site van Maxtor controleren. Hiermee heb je echter de data niet mee terug.

Er zijn wel programma's die van een schijf data kunnen halen, ook al 'ziet' Windows niets, Easy Recovery Pro is een goed voorbeeld. Je moet wel weten wat je doet en het programma is niet gratis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan