Externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkCrow

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Ik heb sinds enkele dagen Windows Vista geïnstalleerd en ik krijg nu mijn harde schijf niet te zien in (mijn) Computer.
Ik krijg deze wel te zien in mijn Apparaatbeheer, maar niet bij 'Computerbeheer-Schijfbeheer'.
De volledige benaming die ik onder Apparaatbeheer krijg is:
ASSMANN AB-PENR35 Combo Device IEEE 1394 SBP2 Device.

Kan iemand mij helpen/begeleiden bij dit probleem?
Ik heb hier al enkele uren voor aan het googlen geweest, maar ik vind niet over andere mensen met hetzelfde probleem :( .

Dank bij voorbaat,
Davey

Kijk eens bij netwerkverbindingen of 1394-verbinding is ingeschakeld.
Zijn de drivers voor USB wel geinstalleerd (apparaatbeer) .

Laatst bewerkt:
Bij netwerk zie ik enkel pc die in het netwerk staan. Dus in mijn geval enkel deze pc.

De externe schijf is aangesloten via FireWire. Maar de schijf is wel zichtbaar bij apparaatbeheer. Dan is dit toch teken dat ze correct wordt gevonden/aanzien?

ik zit met exact hetzelfde probleem en kan ook niks op google vinden!
Als ik me externe HD uitschakel hoor ik wel zo een windows vista geluidje van "hey, er is iets aangesloten" en ook wanneer ik em uitzet.

maar daar blijft het bij..... wat te doen???

Ik heb zelf nog naar oplossingen gezocht, maar ik heb niets meer gevonden. Ik ben nu ondertussen terug naar windows XP overgestapt, hier wordt de schijf wel perfect aanzien.
Mijn externe HDdrive werd wel volledig herkent als ik deze aansloot via USB. Misschien kan jij dit ook proberen?

ik heb dit probleem ook maar ik heb nu partities gemaakt want hij was 250gb en ik heb nu 2 partities gemaakt van 125 gb en nu herkent hij die wel
maar als dit ook werkt bij jou dat weet ik niet

Ik heb zelf nog naar oplossingen gezocht, maar ik heb niets meer gevonden. Ik ben nu ondertussen terug naar windows XP overgestapt, hier wordt de schijf wel perfect aanzien.
Mijn externe HDdrive werd wel volledig herkent als ik deze aansloot via USB. Misschien kan jij dit ook proberen?

ik heb hier geen usb kabel voor liggen voor zover ik weet :(
maar alvast bedankt! Hoezo terug naar xp trouwens?

Dat je die schijf niet ziet in deze computer kan inderdaad aan het simpele feit liggen dat de schijf niet gepartioneerd is of geformateerd. Dit kan je makelijk doen in het systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer (ook in vista)

alvast bedankt voor de antwoorden, maar het werkt nog steeds niet...
ik heb em nu aangesloten via USB kabel...

dan word hij herkent en zegt succesvol geinstalleerd.. niks bij computer maar als ik kijk bij schijfbeheer word er wel iets herkent maar zegt de pc:

"onleesbaar" en "niet toegewezen".. rechtermuis knop erop heeft geen zin ik krijg geen opties... Voorheen deed deze schijf het altijd en je gaat me niet vertellen dat alle 4 mijn extra harde schijven kapot zijn...

wat te doen, wat te doen.. plz help? :(

Als de schijf is geformateerd en gepartioneert zou hij herkent moeten worden.
w.s. kleine kans, maar misschien zit de firewall er tussen, probeer deze eens uit te zetten.
dat zou denk ik alleen bij het firewire probleem kunnen.
Is de schijf trouwens wel in fat 32 of NTFS geformateerd?
mvg leo

Laatst bewerkt:
Bij mij doet ie het nu!

Davey,

Ik had hetzelfde probleem. Via systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer, moet je met de rechtermuisknop op 'stationsletter en paden wijzigen' klikken. Wijs de schijf een stationsletter toe, en hij herkent hem meteen. (iig bij mij)

Mensen bedankt voor de hulp!

Mvg,

Gijsbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan