externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Locolost

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2001
Berichten
66
Hallo allemaal,

ik ben hier al dikwijls geholpen vandaar deze vraag.

Ik heb een harde schijf met een windows nt-bestandssysteem.

Ik kan hier niets aan wijziging.

dwz kan niet wissen of er naar toe schrijven.

Ik kan wel bestanden lezen. (films en mp3`s)

Wanneer ik bij info onder eigenaar en bevoegdheden kijk, staat hier : "alleen lezen"

Dit is grijs en kan ik niet aanpassen.

Er is dus geen menu te zien waar ik dit kan aanpassen.

Is het mogelijk dat dit iets te maken heeft met de jumpersetting master/slave van de schijf of de bevoegdheden of...



Tx

Loco-i am- lost
 
Heeft dacht ik met de indeling te maken. Omdat het Windows-NT format is kun je alleen maar lezen.
 
Je kunt het wel aanpassen. Maar dan moet ie aan een windows machine hangen.
 
geen probleem,
ik heb er hier eentje staan.

wie helpt me even op weg?

greeetz
 
Als je externe harde schijf zowel door Mac als door PC moet kunnen gelezen worden (maar ook beschreven), dan moet je formatteren als FAT32. Omdat herformatteren alle gegevens wist, dien je eerst alles "over te pompen", b.v. naar je PC, dan te formatteren en dan de bestanden terug te plaatsen. Als je nu verbindt met je Mac, zul je zien dat je ook kunt schrijven.
 
Dank voor deze link. Dus, als ik het goed begrepen heb, kun je met behulp van deze freeware driver, zowel lezen en schrijven op een NTFS-geformatteerde schijf. Verbazend!
 
Alleen de download doet het niet meer. Leuk zo een link, maar dan wel graag met download.

Op de website van de ontwikkelaar staat te lezen:

After far too long, I have finally received an answer from my employer about releasing my packages for NTFS-3G under Mac OS X. Unfortunately, it is not the answer I nor Mac users at large wanted to hear.
My version of NTFS-3G for Mac OS X is dead.
Upper management (i.e. the top) would “rather not” have me working on this and releasing it on my own. The reasons have not been disclosed to me, all I know is that it’s probably in my best interest not to directly voilate this creed.

LaPasta
 
Alleen de download doet het niet meer. Leuk zo een link, maar dan wel graag met download.
Snapte je niet wat ik bedoelde dan?

En ja dat
lezen en schrijven op een NTFS-geformatteerde schijf.
kan ik gebruik het zelf op Linux

Op deze site <--klik staan er ook een paar. Op die site word je weer door gelinkt naar deze blogspot (tenzij je voor broncode kiest) waarop ook de echte dmg package <--klik voor directe download, niet staat. (kijk maar naar de link die komt weer ergens anders vandaan, nl. hem.bredband.net en dat is me een flauwe kul)

Veel plezier
Fantje
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan