Volgens mij is mijn interne HDD stuk. Ik krijg de melding 'insert boot failure, insert system disk and press enter' . Gedaan en tijdens de windows setup geeft hij aan geen harde schijf te hebben gevonden.
Herstelconsole gestart:
chkdsk /r geeft de melding:Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.
fixboot kan het systeemstation niet vinden, of het opgegeven station is ongeldig.
Gelukkig heb ik nog een externe HDD waarop met True Image een volledige kopie staat. Maar.... hoe laat ik dit het systeem weten? In de BIOS kan ik kiezen primary master, slave, first, second, etc en dan floppy, hdd-0, hdd1, cd-rom, etc.
Kan iemand mij hiermee helpen?
1. de origenele hdd weer zichtbaar maken, of....
2. de externe hdd als primary zichtbaar maken
Bedankt alvast!
Finley
Herstelconsole gestart:
chkdsk /r geeft de melding:Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.
fixboot kan het systeemstation niet vinden, of het opgegeven station is ongeldig.
Gelukkig heb ik nog een externe HDD waarop met True Image een volledige kopie staat. Maar.... hoe laat ik dit het systeem weten? In de BIOS kan ik kiezen primary master, slave, first, second, etc en dan floppy, hdd-0, hdd1, cd-rom, etc.
Kan iemand mij hiermee helpen?
1. de origenele hdd weer zichtbaar maken, of....
2. de externe hdd als primary zichtbaar maken
Bedankt alvast!
Finley
Laatst bewerkt: