externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark de Ruijter

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Ik heb een video camera gekocht.
Ik ga dus een externe harde schijf kopen, de harde schijf van mijn labtop heeft nog maar 15Gb aan ruimte over.

Dat geeft een aantal vragen:
  1. welke aansluiting zou ik moeten nemen en waarom?
  2. is het handig om een externe harde schijf te nemen met een wifi aansluiting? en waarom wel of niet?
  3. is het verstandig om meteen 1Tb te kopen of is een kleinere schijf beter?
  4. Zijn er nog merken die beter bevallen dan andere?
  5. zijn er nog andere do's en don'ts?

Ter info: Ik gebruik een Dell inpsiron 6400 met windows Vista Ultimate. Ik heb daar naast 20 Gbaan foto's en video's nu zo'n 50 Gb aan muziek op mijn harde schijf (120Gb?) staan. Ik gebruik alleen een labtop. waarschijnlijk krijg ik binnenkort een Macbook pro van mijn werrkgever.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties,
Mark

Hoi Mark,

1. Ligt aan je doel, firewire is sneller dan usb. Maar als je je harde schijfje in je netwerk wilt gebruiken is een netwerkaansluiting handig... It's up to you.

2. Wifi is in mijn ogen overbodig en onnodig duur. Er van uitgaande dat je je hd in een netwerk wil gebruiken kun je hem waarschijnlijk het beste bedraad inpluggen. Dit is sneller, stabieler goedkoper. En ik kan zo 1 2 3 geen nadeeltje verzinnen...

3. Dit ligt aan je doel. Als je te weinig hebt aan 500Gb (of denkt dat je er in de toekomst te weinig aan hebt) dan neem je natuurlijk 1Tb. Wezenlijke kwaliteitsverschillen zijn er niet en de beperkende factor qua snelheid is de usb/firewire/ethernet aansluiting. Niet de hd zelf.

4. Ik zelf vind de WD schijfjes wel prettig. Maar er zijn natuurlijk meerdere goede merken. Ook dit is een beetje persoonlijke voorkeur. De één ziet er wat leuker uit dan de ander, maar daarentegen heeft een andere hd misschien een betere prestatie. (lees reviews, kan ik aanraden)

5. Don't know :P

1. welke aansluiting zou ik moeten nemen en waarom? Combi USB 2.0 én Ethernet, voor aansluiting in netwerk
  2. is het handig om een externe harde schijf te nemen met een wifi aansluiting? en waarom wel of niet? Dan zou je al aan een media-apparaat moeten denken .....
  3. is het verstandig om meteen 1Tb te kopen of is een kleinere schijf beter? 1 Tb is voor je ermee doet (video-opnamen) beter
  4. Zijn er nog merken die beter bevallen dan andere? LACIE veel klachten en persoonlijk met Conceptronic slechte ervaringen.
  5. zijn er nog andere do's en don'ts? Jazeker, je moet er één hebben die ook geschikt is voor een MAC !!

Teun en Rapedapeda bedankt voor jullie reacties.

Ik heb een beetje rondgeneust in verschillende revieuws.

Het wordt een schijf van 1Tb met een ethernet aansluiting zodat ik hem direct op de router aan kan sluiten. De WD schijf lijkt goed al zijn er wel wat kantekeningen bij de snelheid die de de schijf levert.

Kan ik de schijf NTFS formateren? of is het dan niet meer comattible met een Mac?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan