Externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
in een externe hardeschijf heb ik een nieuwe harde schijf geddaan ipv een 320 een 500 gb, alleen lukt het niet om hem te gebruiken en er op te komen maar hij staat wel in computerbeheer>schijfbeheer
wat moet ik nu?

Kijk is of hij in aparaatbeheer staat :

Windowsknop + pause''break'' > hardware > aparaatbeheer

Kijk dan in schrijfstations of hij daar bij staat;)

verder wat Bertus zegt zou ook wel goed kunnen kloppen.

Formateren :>

Ga naar deze computer > rechtermuisknop op de schrijf > kies formateren.... > klik op NTFS > ''starten''

Laatst bewerkt door een moderator:
heeft iemand enig idee waar je drivers kunt downloaden? want andere manier werkt niet, ik heb op de sites van seagate, en heb op andere forums gekeken. het gaat om een Seagate Barracuda 7200.10 met een ATA aansluiting en is 320 GB's
het serialnumber is 3QF10467 en het typenummer is ST3320620a

Hoi,

Het zal nog niet zo makkelijk worden om drivers te vinden voor je Seagate Barracuda 7200.10 volgens de leverancier zitten die drivers namelijk al in je besturingsysteem ''behalve bij een oudere versie van windows'' wat voor windows gebruikt u ?

Doet u wel is windows update? :> Probeer dat is.:thumb:

dat is wat makkelijker dan driver vinden namelijk :P

jep, altijd zijn geen nieuwere updates mogelijk... dus wat nu...

heeft het zin om op andere pc waar vista op staat en waar ik windows 7 aan het proberen installeren ben, te proberen of die het daar wel doet?

jep, altijd zijn geen nieuwere updates mogelijk... dus wat nu...

heeft het zin om op andere pc waar vista op staat en waar ik windows 7 aan het proberen installeren ben, te proberen of die het daar wel doet?

dat heeft zeker zin. En probeer je schrijf dan meteen te formateren :> als op die computer de schrijf het ook niet doet is waarschrijnlijk je externe hardeschrijf kapot en zou ik er eventjes terug meegaan naar de winkel ;)

Doet niks... kan niet terug voor gerantie...
staat alleen in schijfbeheer: als niet toegewezen en niet geïnitialiseerd, en als onbekend, maar hij zou wel drivers hebben alleen doen die helemaal niks!

staat alleen in schijfbeheer: als niet toegewezen en niet geïnitialiseerd, en als onbekend, maar hij zou wel drivers hebben alleen doen die helemaal niks!

bijlagen?

Als je er met rechts op klikt in schijfbeheer, kun je dan kiezen voor partitie of volume aanmaken?

Hoi !

In schijfbeheer staat de schijf als niet toegewezen en niet-geinitialiseer.

Rechtsklikken op de niet toegewezen ruimte, kiezen voor: partitie maken - schijfletter toewijzen - formatteren - klaar !

Je hebt geen drivers nodig.

Greetz,

Harry.

Iedereen bedankt!!!
ik heb computerbeheer>schijfbeheer geopend en dan pas de harde schijf eraangehangen, en toen vroeg die of ik 'm wou initialiseren en toen op ja gedaan en toen dee die het

Externe HD werkt alleen als deze aangesloten is op 2 usb-poorten

Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop, een Medion Akoya P8612 met Windows 7. Als ik mijn externe hd wil aansluiten op 1 usb poort (maakt niet uit welke usb poort) dan zie ik dat hij herkent wordt en vervolgens weer niet. Kan er dus niets mee. Sluit ik dezelfde hd op mijn oude laptop aan, op 1 usb poort dan wordt hij zonder problemen herkend.

Stap 2: Als ik dezelfde hd vervolgens op mijn nieuwe laptop aanluit, maar dan tegelijk op 2 usb poorten (kabel met mini usb en 2 usb aansluitingen) dan werkt hij wel.

Lijkt erop dat de usb poorten van mijn nieuwe laptop niet genoeg stroom geven.

Heeft iemand anders hier ervaring mee? Kan ik hier wat aan doen?

Mvg

Cookie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan