externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

smytangel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hoi,

heb een externe hardeschijf WD 1G en die is gecrasht.
Windows xp ziet hem niet meer, kan hem niet formatteren.
Hij geeft namelijk read erros bij het controleren van de schijf.
Is er een manier om de hardeschijf te herstel zodat ik hem weer kan formatteren?
In O&O partitionmanager zie ik de schijf staan als not assigned.

Gr,

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je een rechtermuisklik geeft op deze computer en dan naar beheren gaat, dan staat er in het linker menu schjifbeheer.
Zoek hier je schijf en geef een rechtermuisklik op de partitie (een balk waar ook je stationsletter in staat) en kies voor partitie verwijderen.
Geef dan weer een rechter op diezelfde balk (nu zwart) en kies voor nieuwe partitie. Klik een keer of 5 op volgende en je hebt een nieuwe partitie.

Gr,J

Wat als je Fdisk gebruikt,met een DOS diskette?
Kijk of je hem daar wel ziet.
Laat maar ASD TEK is simpeler.

Laatst bewerkt:
Hoi,

in menu schjifbeheer zie ik de ext.hd niet staan.

wat wordt er bedoeld met ASD TEK en waar kan ik dat vinden?

Gr,

<<That's me...
Als je naar je schijfbeheer gaat en even kijkt welke schijven je hebt. Trek dan het stekkertje van je
externe schijf eruit, dan zie je hem als het goed is verdwijnen en weet je welke het is.

Gr.J

Partitioneringssoftware die in Windows draait (zoals O&O partitionmanager) baseerd zijn info op de Logical Disk Manager van Windows.
Houd in dat de info die O&O geeft (in 99% van de gevallen) gelijk is aan de info die je krijgt via de beschrijving die ik gaf.
Dan is het wel ERG vreemd dat hij de schijf niet in de LDM geeft en wel in O&O.

Gr.J

Als je hem uit het kastje haalt(ide stekker los,)en je hangt hem in de grote kast als slave,

Op de plaats van Cd-rom.
Kun je zien of hij dan wel aangemeld wordt.

zie de hardeschijf wel staan in computerbeheer, apparaatenbeheer maar niet in computerbeheer, schijfbeheer.

gr,

Heb je een diskette drive? nee

drive 2: sata-2
controller=serial ata
port = sata-2
drive details
drive=
capacity= unknow

gr,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug