externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

wupie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Goede avond,

Ik zit met een harde schijf waar een hoop foto's zouden opstaan maar ik kan ze nergens vinden.
Er zou 113 gb gebruikt zijn,maar vind wel een paar back up files,maar niets wat in totaal 113 gb is ,zelfs opgeteld kom je er niet.
Dus de vraag is hoe roep ik die files terug op?
Volgens mij hebben ze een backup van de pc gemaakt en staat deze op de ehd,maar war zit die 113 gb dan in?
Zit al een paar uur te zoeken maar het lukt me niet.
Iemand een tip of idee.
Alvast bedankt

Ed

Misschien iets faliekant mis gegaan met backuppen? Voorlopig effe niks doen met die HD. Het beste is om hem er uit te halen en hem via een USB/SATA?IDE-adapter aan een andere PC te hangen. Dan kan je bijv. met Treesize kijken naar je HD
http://computertotaal.nl/software/23007-treesize-free-2-51.html
http://www.jam-software.com/treesize_free/
en evt andere tools proberen om wat te redden.

Overigens kan je wel op een andere PC de tool Recuva-portable downloaden en installeren op een USB-stick en daarmee kijken of je wat ziet. Dat kan geen kwaad.

Welke Windows heb je?

Het beste is om hem er uit te halen en hem via een USB/SATA?IDE-adapter aan een andere PC te hangen.

Het gaat toch om een externe harde schijf ?! :confused:

Alvast bedankt voor de snelle tips,
Ik heb even geprobeerd met Treesize en hier kan ik inderdaad alle foto's en dergelijke terug zien en openen of afspelen van een film,
Dan komt de volgende vraag ,hoe zorg je er voor dat dit terug zo op de hdd komt te staan en ze hem weer gewoon op de pc kunnen aansluiten en alles weer zien staan.
Hij is niet van mij en ik weet ook niet juist wat ze er mee uitgestoken hebben.Ze hebben wel pas een nieuwe laptop en vanaf toen zou het probleem ontstaan zijn.

Mvg
Ed

Bij Configuratiescherm > Mapopties > Weergave eens kijken of "Verborgen bestanden weergeven" staat aangestipt.

Daarna eens kijken naar die mappen/bestanden of daar iets "slims" is gedaan. Misschien hebben ze hele mappen op Verborgen gezet (kijken bij Eigenschappen)

Als het euvel is hersteld, moet je die stip bij "Verborgen bestanden weergeven" maar weer gauw weghalen.:P

Ik had dit al nagekeken,maar nu zie ik in Treesize dat er bepaalde mappen wazig staan en andere gewoon,eerst wilde ik ze allemaal kopieeren,maar nogal omslachtig.
Scanner vindt geen virus ,maar krijg wel melding van een trojan.
Heb ontdekt dat in Treesize in eigenschappen bij de wazige mappen wel verborgen is aangevinkt,maar dit is wazig,verborgen zeg maar ,dus kan ik dit niet afvinken.
Is hier een oplossing voor?
Bedankt
Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan