Externe Harde schijven worden niet herken Laptop loopt vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre2012

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
Hallo,

Ik heb een Laptop Dell XPS M1750 met XP Prof er op.
Van de ene op de andere dag worden mijn externe HDD niet meer herkent.
Hij geeft wel een signaal dat er iets op de usb word aan gesloten maar in het venster deze computer kan je niets zien ook niet in systeem beheer en schijvenbeheer.
Wat er ook bij komt is dat mijn computer met de extrene HDD er op vast loopt.
Ik kan dan nog wel 1x een programma aan klikken en die word wel opgestart maar is alleen zichtbaar in Windows takenbeheer er opent dus geen venster zoals normaal.
En als ik het opgestarte programma wil afsluiten dan krijg ik het venster Klik om nu direct af te sluiten, en dan klik ik er op maar het programma blijft dan op niet reageren staan en word ook niet afgesloten, ook niet met veel geduld.
En ik kan dan mijn computer dan ook niet meer opnieuw opstarten en of afsluiten via het start menu alleen nog maar via de aan/uit knop.

Als ik met de Laptop werk zonder externe HDD werkt deze normaal.

De HDD's werken zonder enige moeite op andere computers wel dus hier zit het niet in.

Ik sta open voor suggesties.

Gr, Andre

Laatst bewerkt:
Hallo Andre. Je zou kunnen proberen USB opnieuw te laten installeren, koppel alle USB - apparatenlos. Ga dan eens naar apparaatbeheer alles van USB hubs, controllers enz enz: dusverwijderen, en dus de installatie ongedaan maken. Als je nu de computer uitzeten weer opstart, worden die weer geïnstalleerd. Probeer dan de USB weer aan tesluiten.

Vergeten dit er bij te zetten, dit heb ik ook al eens uitgevoerd, maar gaf niet het gewenst resultaat.

Mhh listig is het wel dus. Je kunt bij Schijfbeheer eens bekijken wat er van die drive vermeld wordt.
Mogelijk hoef of kun je alleen maar een andere driveletter kiezen. Rechtsklik erop en dan driveletter en paden wijzigen.
Rechtsklik. Deze Computer - Beheren - Schijfbeheer. Zie je daar iets????

Manamana,

Hij geeft wel een signaal dat er iets op de usb word aan gesloten maar in het venster deze computer kan je niets zien ook niet in systeem beheer en schijvenbeheer.

In mijn probleem omschrijving vertelde ik dat dit ook niet werkte.

Gr,

Hallo

"Ik sta open voor suggesties."

Indien je een u.s.b. stick op deze laptop aansluit , werkt dit wel ???

Leen eens een externe u.s.b. harddisk van een kennis .... werkt dit , of niet ???

Persoonlijk zou ik de u.s.b. aansluitingen van deze laptop controleren (goed gesoldeerd , etc...)

Een recovery of indien niet mogelijk , een clean install van win x.p.

Zonder deze laptop te zien , en ik een gok moeten wagen ---> of mechanisch defekte u.s.b. poort(en) , of een corrupte win , wat een recovery of herinstallatie zal verhelpen.

Wacht eventueel verdere reakties af .... er zijn immers meerdere wegen die naar Rome leiden.

Peter

Laatst bewerkt:
Peter,

Een gewone u.s.b. stik werkt prima.

De rest zal ik uit testen.
Het rare is dat ik heb 3 externe HDD en gebruikte hier slecht een van regelmatig de andere bijna niet.
Maar ook de andere geven het zelfde probleem aan en het maakt ook niet uit op welke u.s.b. poort ik ze ook zet, ik hoor wel dat ze wordt aangesloten, allen is er geen HDD in beeld en computer loopt vast.
Dus ik twijfel op een leen schijf, maar sluit het niet uit om het te testen.
eiig bedankt voor je suggesties.

Gr,

@ Peter,

Als de u.s.b. corrupt zouden zijn dan zouden ze toch ook niet werken met een u.s.b stik ?
En als het een soldering is dan zou het toch op een u.s.b zijn ?
Terwijl ik het probleem op alle u.s.b. poorten heb.
En als ik mijn telefoon of foto camera er aan hang werken deze wel.

Maar goed, ik kwam er vandaag achter dat de externe HDD wel zichtbaar zijn in Apparaatbeheer onder het vakje Schijfstation hierin herkent hij hem volledig.
De rest blijft het zelfde.
Zodra ik informatie over de externe schijven wil hebben loopt de computer vast.

Mogelijk helpt dit om dichter bij de oplossing te komen.

Gr,

PS, Ik heb wel een installatie CD echter is dit Vista en ik zit hier nog niet op te wachten wand het zou mogelijk betekenen dat alle programma's die ik er op heb staan niet meer kan gebruiken.
Ik wil dit toepassen als laatste optie.

Laatst bewerkt:
Hallo allen de laptop heeft nog steeds het zelfde en er is nog geen oplossing geboden.

Gr,

Andre het schiet niet op lees ik. Probeer deze dan eens. Alle USB drivers opnieuw laten installeren:

Rechts klikje, mijn computer, dan naar beheren, dan apparaatbeheer. Daar de rubriek usb openklappen en alle hubsen host controllers verwijderen.

Rechtsklik - installatieongedaan maken. Vervolgens je pc opnieuw opstarten. Vervolgens zullen dan al die usb spullen opnieuw geïnstalleerdworden.

Manamana,

De USB heb ik al een keer geherinstalleerd, maar dat gaf geen verandering.
Ben ook bij Dixons geweest en daar gevraag, deze stonden ze ook te puzzelen wat er aan de hand was, zijn vermoeden was dat de moederbord niet meer in orde was.
Mijn idee was dat er te weinig voeding uit de usb komt om met de HDD te communiceren en te besturen, maar wel genoeg voor een usb stik.

Dus sta nog open voor nieuwe in vals hoeken.

Wel bedankt voor het advies.

Hallo

"Mijn idee was dat er te weinig voeding uit de usb komt om met de HDD te communiceren en te besturen"

Zijn dit dan "kleine" 2.5" harde schijven ??? (ik ging er van uit dat dit 3.5" versies zijn met eigen voeding)

Deze betrekken inderdaad hun voeding volledig uit de u.s.b. poort.

Dit zou eventueel een mogelijkheid kunnen zijn mocht dit de oorzaak zijn :

http://www.benl.ebay.be/itm/USB-DUA...t=UK_Computing_USB_Cables&hash=item2c67353a2a

Enkel bedoeld als voorbeeld wat je moet hebben . (deze bestaan met kleine alsook de meer gangbare grote u.s.b. stekkers.)

Om uit te sluiten of het een u.s.b. voedingsprobleem is , kun je (als test) eens een 3.5" harddisk aansluiten met eigen voeding.

Het enige dat de u.s.b. poort dan moet doen , is de aansturing verzekeren , en geen vermogen leveren.

Dit topic begon met :

"Van de ene op de andere dag worden mijn externe HDD niet meer herkent."

Wat dan in feite al het bovenstaande doet vervallen , en ik in feite bij mijn eerste antwoord moet blijven .....

Peter

Peter,

Het gaat om beide soorten HDD 2.5 als de 3.5 waar mee ik het zelfde probleem heb.

Dit lijkt mij niet het geval, ik weet wal iets van computers, alleen zeker niet alles.

Gr,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan