Externe Harde Schijven !

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnMGD50

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Hallo,

Vanuit mijn Windows tijdperk heb ik twee (2) Western Digital My Book externe HD's, de een is 1TB de andere 1.5TB. Ik gebruik beide regelmatig op mijn iMac met Mac OS X Lion. ECHTER ....op de 1TB HD kan ik met de iMac nog bestanden wegschrijven en veranderen van naam b.v., op de 1.5TB kan dat niet en kan ik alleen lezen met mijn iMac. Beide zijn destijds zo uit de verpakking aangesloten geworden op mijn Windows machine, niet meer geformateerd etc. Mijn vraag is nu hoe kan dit en is er iets aan te doen zodat ik de 1.5TB HD ook kan beschrijven. Beide zijn nog niet voor een derde vol.

JMGD.

Laatst bewerkt:
Misschien als je met je rechter muisknop en dan "Eigenschappen" en dan het vinkje bij alleen lezen en schrijven uitzetten.
of geef administrator en eigenaar rechten op. en misschien moet je gewoon de zelfde pc als eerst gebruiken.

Misschien zijn de schijven NTFS-geformatteerd. Die kan volgens mij de Mac wel lezen, maar schrijven gaat niet. Daar is FAT32 voor nodig. Kijk daar eens naar, misschien is het dat.

Kees

Inderdaad, de 1TB is FAT32 en de 1.5TB is NTFS. Is hier niets meer aan te doen, kan slechts de schijf opnieuw formateren op FAT32, dan zijn al mijn bestanden weg !
Enige suggesties !!!

JMGD.

Hallo,

Kun je de bestanden niet op de andere schijf zetten, en dan formatteren naar fat32, en de bestanden dan weer terugzetten?
Overigens is de maximale bestandsgrootte van fat32 beperkt tot 8(?) Gb, let daar even op

Kees

OK, zal dat maar doen om deze schijf ook te kunnen beschrijven op mijn iMac, bedankt in ieder geval !

JMGD.

Laatst bewerkt:
Nee liever niet, is een beetje onduidelijk programmaatje !!

Kopieer liever mijn HD naar een andere en formateer hem dan opnieuw !!

JMGD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan