Externe harde schrijf auto backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

dralion13

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
53
Ik heb een Verbatim externe hd. Mn zus had hem aan haar laptop gekoppeld (ik was er zelf niet bij) en ze roept me net dat het bestand er niet opstaat wat er op zou staan. Ik kijken, staat er alleen een mapje met Nero Local autobackup. Verder staat er niks meer op, dan een backup van haar laptop. Ze zegt zelf niks te hebben gedaan.

Hoe kan ik de bestanden die op mn hd stonden weer terughalen? En hoe komt het dat nero zomaar een autobackup uitvoerd?

Ook is de naam van de schijf in eens veranderd in new volume
 
Laatst bewerkt:
Ze heeft gezegd dat ze zelf niks heeft gedaan, dat er even snel een schermpje boven kwam maar dat die direct weer verdween.

Bij een partitie recover programma wordt hij trouwens samsung genoemd terwijl het geeneens een samsung hd is. Die is nu trouwens bezig met scannen.

Andere recover programma's hebben tot nu toe geen succes.
 
Hoi,
het is zeer wel aannemelijk dat je externe geformatteerd is, ze heeft natuurlijk die pop-up gekregen van "wilt u dat windows deze schijf controleert en herstelt?" o.i.d. Toen heeft ze wss op OK gedrukt.
 
Is dit nog te herstellen?

Ze zegt iig dat ze nergens op gedrukt heeft
 
Naar mijn mening niet :(
mocht er een magisch programma zijn dan laat ik het horen;)

Als er heel belangrijke bestanden op stonden is dit misschien een oplossing: klik.
Natuurlijk niet de favoriete oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Kan me voorstellen dat ze dat niet toe durft te geven, maar dat is zuivere speculatie van mij hoor!
Wat voor soort bestanden had je erop staan?
 
Had er niet heel erg veel spul opstaan, maar wel een aantal foto's die alleen maar op die hd stonden. Verder nog wat ander spul als installatiebestanden en een backup van een aantal schoolspullen.
Foto's zou ik graag terug willen, maar verder geen spul wat erg belangrijk was
 
IS het de moeite waard om active partition recovery voort te zetten? of kan ik die beter stoppen (duurt nog wel 2 uur) en recuva starten?
 
IS het de moeite waard om active partition recovery voort te zetten? of kan ik die beter stoppen (duurt nog wel 2 uur) en recuva starten?

Het ligt eraan hoeveel tijd jij ervoor over hebt.
De keuze is aan jou.
 
Een partitie-recovery is niet bedoeld om je verloren bestanden terug te halen maar om een partitie te herstellen die niet meer benaderbaar is.
Of je het programma zomaar kunt stoppen dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar wil je je verloren bestanden nog terugvinden dan zou ik daar niet te lang mee wachten.
 
partion recovery was zo te stoppen

Een vriend van me dacht dat er misschien op 1 of andere manier een nieuwe partitie was gemaakt en die andere verborgen (omdat er ook een nieuwe naam was), daarom dat maar geprobeerd


Recuva heeft op een snelle scan niks gevonden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan