Externe hardeschijf niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Berichten
1.332
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop en probeer hierop mijn externe harde schijf te benaderen. Wanneer ik dit doe wordt de schijf niet herkend maar ik kan ook mijn systeem niet meer gebruiken. In de configuratiescherm zijn wel alle drivers geinstalleerd. Wanneer ik een usb stick gebruik werkt dit zonder problemen. De usb controller voor massa opslag lijkt me dus goed geinstalleerd.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Ik heb mijn chipset drivers opnieuw geinstalleerd en een update voor de bios gedaan. Dit heeft helaas niet geholpen. Wel wordt de externe hardeschijf herkend als ik deze aansluit en de laptop opnieuw opstart.
 
Is de externe schijf ook nieuw, zelf samengesteld en dan ook geformateerd ?
 
Precies , gaat het hier om een nieuwe externe hdd of eentje die het voorheen wel deed.

Mocht het zo zijn dat het zich om een nieuwe hdd draaid , doe dan rechtsklik op deze computer --> beheren --> schijfbeheer --> hier staat dan normaal jouw nieuwe externe hdd bij , initaliseer deze en formateer erna.

Als het goed is moet je hem nu wel kunnen zien.

Greetz ,

Thabomb
 
Het gaat hier om een oudere externe hardeschijf, welke al een jaar goed over op gebruikt kan worden. Ook een externe harde schijf van een collega heeft dit probleem op mijn laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan