externe hardeschijf op netwerk,welke??

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan79

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
hallo,

ik zoek een externe hd voor op mijn netwerk.
nu heb ik al wat gelezen over dat sommige traag waren als je bestanden aan het overzetten was.
waa rmoet ik op letten dat ik geen "trage" hd koop

hoop dat jullie mij kunne helpen

gr. johan

Come on, mate!
als jij een externe HD zoekt ...Google dan even en je bent er zo uit - dat ga je hier toch niet vragen...zucht :(

Dan kunnen we helpmij wel uit de lucht halen als iedereen zo denkt

ik heb twee HDs op ons netwerk staan - de snelheid of traagheid van verbinding schijnt meer aan de afzonderlijke PC's met hun instellingen te liggen dan aan de HDs

demeyer

Come on, mate!
als jij een externe HD zoekt ...Google dan even en je bent er zo uit - dat ga je hier toch niet vragen...zucht :(

zelf heb ik ook wel gekeken op google.
ik weet zelf alleen niet wat ik kan verwachten van de getallen en snelheden die er bij staan,vandaar de vraag.

ik wil gewoon niet te langzaamste maar gewoon één die gemiddeld is.

voor de rest,bedankt voor de reacties:thumb:,ga even kiken op de links

ziehier de twee HD die ik gebruik tot groot genoegen:

Iomega Network Hard Drive 300 Mb

Lacie hipserv 1 Tera

Demeyer

ik mag toch hopen dat je 300GB bedoelt en niet MB :P of is dat gewoon een type nummer?

sorry, natuurlijk 300GB - in bijlage wat ik te zien krijg wanneer ik de HD open

demeyer

Bijlagen

• iomega.jpg
    iomega.jpg
    51,7 KB · Weergaven: 23
hey mensen,

ik heb dus deze externe hd gekocht, Western Digital MyBook World Edition

nu heb ik gelezen dat je deze dus ook via internet kan benaderen,dus het zou niet uitmaken waar ik me dan bevindt,erg makkelijk als ik bij mijn vriendin ben.

nu kan ik alleen niks vinden hoe ik dat moet instellen en waar ik wat meer informatie kan vinden,liefst in nederlands.

is het waar dat ik er ook een stukje van kan gebruiken voor webserver??weet iemand mij hier iets meer over te vertellen??

gr. johan

met een UTP, Cat5e, Ethernet, RJ-45 of hoe je het ook wilt noemen stekkertje bedraden tussen je router en je hardeschijf.

dan kun je hem benaderen door het ip adres van de hdd in je browser adresbalk te typen.

ik weet alleen niet hoe je kan zien welk ip adres hij krijgt maar mss zit er een gebruiksaanwijzing bij? en ik weet niet precies hoe het zit met van buitenaf benaderen of je dan je router ip eerst moet intypen ofzo maar iemand anders op dit forum weet dat vast beter. voor als je hem van buitenaf wilt bereiken moet je iig een poort openzetten.

ik ben zelf ook nog niet achter de ipadres gekomen van mijn hd.
maar ik neem aan dat ik het kan beveiligen doormiddel van wachtwoord en gebruikersnaam??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan