Externe hardeschijf werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wikipa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Tijdens het terugzetten van m'n bestanden van een externe hardeschijf terug naar de laptop is het stekkertje van de externe hardeschijf losgeschoten. Waardoor het kopieeren van de bestanden uiteraard stopt. Maar niu ik de stekker er weer in deed, kom ik niet meer bij de bestanden op de externe schijf. Er komt te staan: De schijf in station G is niet geformatteerd. Wilt u nu de schijf formateren?.Hier klik ik op nee. Waarna ik naar de G schijf ga rechtermuisknop Formateren, en dan op snelformatteren druk(om later de bestanden met een programmatje weer terug te halen). Krijg ik een popup in beeld met een uitroepteken: " Kan het formatteren niet voltooien!" Nu heb ik het programmatje: Testdisk-6.11.3.win gedownload. Als ik deze laat draaien krijg ik het volgende in beeld:

Boot sector
Status: Bad

Bckup boot sector
ntfs_boot_sector: Can't read backup boot sector.
Status: Bad

Sectors are not identical

Wie kan mij helpen de bestanden terug te krijgen? Alle foto's en bestanden van mn werk staan er nl. op :-s

Een 'handleiding' van Testdisk is (o.a.) hier te vinden, terwijl enkele uitgewerkte voorbeelden hier te vinden zijn. Je zult inderdaad reparatiewerk moeten gaan doen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan