externe hardeschijf werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo,

Ik heb hier de externe hardeschijf (wd elements) van mijn nichtje. Sinds een aantal dagen kan zij niet meer op haar externe hardeschijf komen.
Aan het begin is hij is niet zichtbaar in 'Deze Computer' en daarna keek ik in schijfbeheer, daar was ie eerst ook niet zichtbaar, maar later wel.

Als ik de externe schijf heb aangesloten en ik wil naar schijfbeheer, dan laadt hij het overzicht van de schijven niet en als ik al ets wil aanpassen oid, dan loopt ie vast. Heb ik de schijf er niet aan, kan ik alless doen...

soms verschijnt ie wel in schijfbeheer, Er is geen in schijfbeheer geen stationletter aan gekoppeld, maar dat krijg ik ook niet voor elkaar, want als ik dat wil doen krijg ik een aparte melding.
Ik kan de melding helaas niet tonen, want ik kom op dit moment niet in schiijfbeheer, dan is ie bezig met laden en meer gebeurd er niet.

af en toe is de schijf wel zichtbaar in deze computer met stationletter F, maar als ik em dan wil openen, krijg ik bovenin beeld een groene laadbalk en verder gebeurd er niks.

heeft iemand een oplossing zodat ik weer in de externe schijf kan komen?
alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hallo en goedenavond.

Probeer in schijfbeheer, klik rechts op desbetreffende schijf die niet werkt, en kies stationletter en paden wijzigen, klik dan nogmaals op wijzigen, en geef een letter aan de schijf die momenteel nog niet in uw schijfbeheer aanwezig is (bijvoorbeeld F), bevestig met ok, en hoe gaat het nu.

En/of Hoor je pling plong. Hang hem eens aan een andere computer. Kijk eens wat ie dan doet.

Probleem is dat als ik in schijfbeheer zit en de externe schijf aansluit dan loopt ie vast... Ene keer issie wel zichtbaar andere keer niet...heel veel kan ik dus niet...

Ik heb em ook aan mn eigen laptop gehad, hij installeert em wel gewoon en apparaat werkt correct wordt er aangegeven...

Veel USB-apparaten, zoals externe vaste schijven en mediaspelers, vereisen een snelle USB 2.0-verbinding om goed te functioneren.

Ik neem aan dat je het via een USB doet. En/of proberen.

Ga naar Apparaatbeheer. Klik op het tabblad Stuurprogramma van die USB, klik op Stuurprogramma bijwerken en voer vervolgens de instructies uit. Beheerdersmachtiging vereist.

Het is idd via een usb, ik zal vanavond even proberen om stuurprogramma bij te werken

Het is idd via een usb, ik zal vanavond even proberen om stuurprogramma bij te werken

Nog even dit.

Je zou ook nog eens kunnen proberen met een rechtsklik, Computer - beheren - schijfbeheer. Daar zou je die drive kunnen aantreffen als het dan wel een keer lukt, dan rechtsklik erop, dan die driveletter en paden wijzigen. Vaak helpt dit ook.

Verder nog dit. Die externe schijf heeft niet het eeuwige leven he. Misschien is er al schade aan, of een breukje in de kabel kan ook.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/check-a-drive-for-errors

Laatst bewerkt:
Dat heb ik al geprobeerd on te wijzigen, maar toen kreeg ik een foutmelding dat dit niet kin (weet foutmelding zo niet meer).

Het lastige is dat deze externe schijf een aparte aansluiting heeft, zodat et lastig testen is of et mss aan het kabeltje ligt.

Ik ga er vanavond nog even mee aan de slag. Je hoort van me!

Dat heb ik al geprobeerd on te wijzigen, maar toen kreeg ik een foutmelding dat dit niet kin (weet foutmelding zo niet meer).

Het lastige is dat deze externe schijf een aparte aansluiting heeft, zodat et lastig testen is of et mss aan het kabeltje ligt.

Ik ga er vanavond nog even mee aan de slag. Je hoort van me!

Ik hoor graag over je aparte aansluiting en evt foutmelding. Oke later meer..........

Ik heb zelf 2 verschillende soorten externe schijven, waar wel dezelfde aansluiting op zit zegmaar(aan de schijf zelf)
Met aparte aansluiting bedoel ik meer dat ik bij deze schijf niet zo'n kabeltje heb om even makkelijk te kunnen testen...

Ik ben nog even bezig geweest vanavond, de externe schijf is niet zichtbaar in Deze Computer, in eerste instantie ook niet in Schijfbeheer, maar na het opnieuw opstarten van mijn pc, heb ik schijfbeheer geopend, toen kreeg ik de melding dat ik 'schijf 2' eerst moest installeren. Dit wou ik doen, alleen toen kreeg ik de melding: de aanvraag is mislukt door een onherstelbare hardwarefout Er staat bij 'Schijf 2' dat ie niet geinitialiseerd is en staat er een rood pijltje? oid bij...

als ik in de eigenschappen kijk, werkt het apparaat goed, bij tabblad gebeurtenissen zie ik wel het volgende staan: Device USBSTOR\Disk&Ven_WD&Prod_Elements_1048&Rev_1022\575841314132333836393038&0 could not be migrated.

Last Device Instance Id: USBSTOR\DISK&VEN_WD&PROD_EXT_HDD_1021&REV_2021\5743415A4146333630343235&0
Class Guid: {4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Location Path:
Migration Rank: 0xF000EC001001F120
Present: false
Status: 0xC0000719

Heb geprobeerd stuurprogramma bij te werken, maar hier blijft ie alleen maar zoeken naar software, meer gebeurd er niet.

Als je deze zoekt op internet Status: 0xC0000719

Dan krijg je allerlei sites om je oren waar staat dat ze dat kunnen herstellen.

Dat zou ik dus niet doen. Ga er eens mee naar een winkel.

De status van een standaard- of dynamische schijf is Onleesbaar.
Mogelijke Oorzaak: De standaardschijf of de dynamische schijf is niet toegankelijk, mogelijk als gevolg van een hardwarestoring, beschadiging of I/O-fouten. De kopie van de schijfconfiguratiedatabase die zich op de schijf bevindt, kan beschadigd zijn.

ik kreeg net een berichtje, dat de schijf naar een computerwinkel is gebracht, de schijf was zelf nog wel goed, maar de rest pakt ie niet, dus daar gaan ze nu naar kijken. ieder geval bedankt voor de hulp!

ik kreeg net een berichtje, dat de schijf naar een computerwinkel is gebracht, de schijf was zelf nog wel goed, maar de rest pakt ie niet, dus daar gaan ze nu naar kijken. ieder geval bedankt voor de hulp!

Oke ben eens benieuwd wat het was. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan