Externe hardeschijf word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shinora

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Berichten
20
Hallo!
Ik heb al tijden lang een Maxtor Externe hardeschijf, alleen opeens doet ie het niet meer.
Wanneer ik hem in mijn pc plug, dan komt er wel te staan dat er iets aangesloten word, maar doet voor de rest niet.
In Apparaatbeheer staat hij onder de benaming: Onbekend apparaat, en in Computerbeheer -> Schijfbeheer bestaat hij niet.

Stuurprogramma: Windows XP MCE 2005
Maxtor Personal Storage 3200
 
Hoi,

Dan is op de één of andere manier het stuurprogramma corrupt geraakt.
Probeer de schijf eens uit op een pc of laptop waarop deze nog niet eerder was aangesloten.
Als hij daar wel gewoon benaderbaar is, nadat - veelal automatisch - het stuurprogramma is geladen, weet je het zeker.
 
Hey!
Ik heb hem zojuist aangesloten op me laptop, ik kreeg de melding dat hij geinstalleerd was en klaar voor gebruik. In Mijn Computer staat hij er niet bij, en wanneer ik naar Computerbeheer etc. ga, hangt me computer. Wanneer ik de Maxtor schijf eruit haal, zijn deze beheer functies wel toegankelijk.

Is er nog een manier, een programma om de data op de schijf te redden?
 
Het lijkt er inderdaad op, of er iets met de schijf zelf aan de knikker is.
Laten vallen :p ?

Google op 'PcInspector'
 
Mja, inderdaad laten vallen :p

Pfff .....
Zijn er twee mogelijkheden:
- niet de harde schijf, maar iets in de electronica in de behuizing is kaduuk
- de harde schijf zélf is beschadigd

Als de schijf niet in werking was het je kans dat het het eerste is.
Je kunt dan de schijf uit de behuizing monteren en in een pc inbouwen.
Met een 3,5" schijf is dat eenvoudig, het enige criterium is, of hij een IDE of een SATA connector heeft, want dat moet wel overeenkomen met de pc waar je hem in bouwd.
Is het een 2,5" schijf dan moet je sowieso een verloopstekker hebben.
 
Ik denk dat de harde schijf zelf kaduuk is, hij maakt namelijk een raar geluid wat hij eerst niet maakte, een soort tikkend geluid.

EDIT: Hij staat nu wel in Mijn Computer, maar wanneer ik hem wil openen, zegt hij dat de Parameter onjuist is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, dat 'tikkende' geluid herken ik.
Tijdig was één van m'n klanten overgestapt op een laptop .... nou ja, 'tijdig' ....
Z'n pc startte niet meer op.
En omdat'ie toch al vijf jaar oud was heeft hij een laptop gekocht.
Wilde echter wél z'n bestaande gegevens van die 'ouwe'.
Schijf uitgebouwd en in andere pc gezet.
Onder geregeld (steeds geregelder eigenlijk ...) getik, z'n gegevens nog kunnen redden.
Maar toen ik de schijf weer in de oorspronkelijke pc had gedaan en de partities wilde verwijderen, kreeg ik onder hevig getik de melding dat de schijf niet meer te benaderen was.

Inderdaad die 'parameters', hetgeen betekent dat de indeling, grootte en type van de schijf niet meer herkent worden.
De conclusie zal duidelijk zijn ..... :confused:
 
Tja ... dan is het niet te hopen dat ze erachter komen :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan