Externe hardeschijf wordt wel herkend is ook benaderbaar maar valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een Western Digital My Book Essential (USB 3.0) 2.0 TB externe hardeschijf.
Deze heb ik aangesloten op een USB 2.0-poort. De schijf wordt herkend, is benaderbaar, ik kan er
bestanden naar toe schrijven en eraf halen maar na ong. 5 min valt hij steeds uit.
Ik heb al meermaals de stroom afgekoppeld en er weer aangekoppeld. Dan doet hij het weer even en vervolgens al niet meer :eek::shocked:

Waar kan dit aan liggen?

Systeem:
Dell Dimension 4600 MT
Intel Pentium 4 (R) 2.60 GHz
1.75 GB DDR-400
8 USB 2.0 Poorten
Windows XP Home Edition SP2

Grtz,

gast0685

Heeft deze externe schijf eigen voeding en aangesloten op zelfstandige usbpoort?

SP2????? Waaom niet SP3 erop?

De externe schijf heeft een voedings-adapter die je in het stopcontact steekt en een usb 3.0 kabel in de pc.
nog niet aan toegekomen.

Kan je moederbord dergelijke grote schijven wel aan?

Heb je deze in partities verdeeld?
NTFS of Fat32?

Voorbestanden >4gb dient een partitie NTFS te zijn.

Het is een externe HDD! Dat moet hij dan toch wel aankunnen?

Nee, het is gewoon de standaard partitie van 1,81 TB (NTFS)

Pak de exterene schijf op en test deze op gelijke wijze op een andere pc!

ik zou sp3 van xp maar eens installeren,dat verhelpt al vaak veel problemen

Is je voeding niet gewoon kapot, is nogal een kwaaltje bij WD.
Even met ze bellen en je krijgt een nieuwe thuis.

Goed. ik zal SP3 morgen installeren en de externe op een andere pc testen. Hij valt trouwens nu niet meer zo vaak uit.

Ik heb de externe hardeschijf leeggehaald, geformatteerd, drivers opnieuw geinstalleerd, sp3 op de pc, bestanden terug en nu valt hij niet meer uit.

Ik heb deze draad nog een bestudeerd: of je hebt een hardware probleem met de externe harde schijf, of je hebt een probleem met de computer.

Je kan proberen: de externe harde schijf op een ander usb poort aansluiten. Verder kan je een linux liveCD downloaden (b.v. Ubuntu of Knoppix) en kijken of dan ook nog je harde schijf uitvalt. Gezien dat je computer nog XP draait, zal die al op leeftijd zijn. Heb je de computer al eens van binnen schoon gemaakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan