Externe hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snakeman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Hallo forumleden,

Ik heb een Elements 500Gb externe hardeschijf. Ik zag dat deze schijf fat32 was en heb toen via dos geprobeerd de schijf om te zetten naar NTFS. Op zich lukte dat aardig.. Maar ik dacht dus dat de schijf was vastgelopen omdat dit meer dan 3 uur duurde. Toen heb ik hem dus uitgetrokken en hij geeft wel aan dat hij ntfs is maar ik kan niet meer in iedere map op de harde schijf..

Hij geeft dan de foutmelding:

O:\.. Niet toegankelijk
Bestand of map beschadigd en onleesbaar.

Mijn vraag is nu kan ik op een of andere manier nog aan deze bestanden komen of moet ik nu mijn externe HD gaan formateren?

Het omzetten van FAT naar NTFS betekend meestal toch formatteren, dus dat is al gebeurt. Het beste in dit geval is om hem weer te formateren als NTFS, en laat hem maar zijn gangetje gaan. Met een grote harde schijf duurt het nou eenmaal langer ;).

Groeten :)

Hoi,

Het klopt al niet, dat die conversie van FAT32 naar NTFS zo lang duurde.
Dus w.s. is daar al iets mis gegaan.
Theotetisch zou het ook kunnen liggen aan het feit dat je het conversieproces hebt doorbroken, maar gezien die drie uur moet je daar maar niet van uit gaan.

Mijn advies:
1. probeer nog zoveel mogelijk gegevens veilig te stellen door kopiëren naar een andere schijf. Kopiëren en niet verplaatsen (knippen/plakken dus) omdat je dan nog iets kunt proberen te herstellen als ook de kopie weer problemen geeft.
2. verwijder hierna de partitie(s) en maak deze opnieuw aan waarna je opnieuw formatteert.

Je weet dan zeker dat je weer een betrouwbare externe harde schijf hebt.
Ga er maar vanuit, dat de gegevens/mappen die je niet meer kunt benaderen nu, ook verloren zijn.

1. probeer nog zoveel mogelijk gegevens veilig te stellen door kopiëren naar een andere schijf. Kopiëren en niet verplaatsen (knippen/plakken dus) omdat je dan nog iets kunt proberen te herstellen als ook de kopie weer problemen geeft.

Zoals TS al stelde kon hij de schijf niet meer benaderen ;).

Groeten :)

Hallo forumleden,

Ik heb een Elements 500Gb externe hardeschijf. Ik zag dat deze schijf fat32 was en heb toen via dos geprobeerd de schijf om te zetten naar NTFS. Op zich lukte dat aardig.. Maar ik dacht dus dat de schijf was vastgelopen omdat dit meer dan 3 uur duurde. Toen heb ik hem dus uitgetrokken en hij geeft wel aan dat hij ntfs is maar ik kan niet meer in iedere map op de harde schijf..

Hij geeft dan de foutmelding:

O:\.. Niet toegankelijk
Bestand of map beschadigd en onleesbaar.

Mijn vraag is nu kan ik op een of andere manier nog aan deze bestanden komen of moet ik nu mijn externe HD gaan formateren?

.... ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan