Externe hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
599
Als ik een externe hardeschijf als extra opslagmedium neem, onlast deze externe hardeschijf mijn bestaande hardeschijf in mijn laptop? En presteert mijn laptop beter met een externe hardeschijf? Hoor graag een antwoord van jullie hierop.

Groetz,
Reindert
 
Als ik een externe hardeschijf als extra opslagmedium neem, onlast deze externe hardeschijf mijn bestaande hardeschijf in mijn laptop? En presteert mijn laptop beter met een externe hardeschijf? Hoor graag een antwoord van jullie hierop.

Groetz,
Reindert

dag reindertz,

stel je koopt een externe harde schijf, en sluit die aan op je laptop(wat overigens het idee van een laptop te niet doet) en je zet AL JE BESTANDEN(behalve windows zelf) over naar de externe schijf, dan zal je laptop sneller opstarten omdat hij die bestanden niet hoeft te scannen/openen tijdens het opstarten. maar helaas zodra je windows aan hebt staan, zal dit niet je laptop ontlasten en ook niet beter presteren. dit komt omdat windows tijdens huis tuin en keuken gebruik de harde schijf nauwelijks gebruik.
 
Emile,

bedank voor je antwoord. :thumb: Ben weer een stukje wijzer nu wat betreft het gebruik van een externe hardeschijf. Ik had gehoopt dat deze mijn laptop zou onlasten.

Groetz,
Reindert
 
Emile,

bedank voor je antwoord. :thumb: Ben weer een stukje wijzer nu wat betreft het gebruik van een externe hardeschijf. Ik had gehoopt dat deze mijn laptop zou onlasten.

Groetz,
Reindert

waar doel je op met het ontlasten van een laptop?
je zou de laptop krachtiger kunnen maken dmv, meer werkgeheugen als je laptop nog meer ondersteund.
 
Emile,

Hoe kan ik mijn laptop krachtiger maken? Kun jij mij hier uitleg over geven? Hoor graag van jou.

Groet,
Reindert
 
Emile,

Hoe kan ik mijn laptop krachtiger maken? Kun jij mij hier uitleg over geven? Hoor graag van jou.

Groet,
Reindert

je zou de laptop krachtiger kunnen maken dmv, meer werkgeheugen als je laptop nog meer ondersteund.
dit controleer je door op de website van de laptopfabrikant op te zoeken hoeveel GB sodimm ddr2 geheugen door het moederbord wordt ondersteund. ook moet je opzoeken op welke snelheid dit geheugen draait meestal 533, maar 667(nieuwere laptops) is ook mogelijk.

dan moet je dus op een webshop het geheugen bestellen.

verder zou je tweaks kunnen aanbrengen dat windows sneller is, die zijn op veel sites terug te vinden.

ps de normale windows vista(32 bit) ondersteund 3,2GB maximaal.
 
Emile,

Bedankt voor de info.:thumb: Ik ga wel bij de fabrikant na wat ik nu precies op mijn laptop heb. En dan ga ik het wel bestellen.

Groetz,
Reindert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan