Externe hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

simoniem

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2009
Zoals iedereen wel eens doet, ga ik binnenkort mijn computer vervangen.

Heel leuk enzo, maar ik zit met één probleempje.

Mijn externe hardeschijf.
Ik heb er ruim 70 Gb aan games op staan (genoeg voor een 2 á 3 dagen installeer-werk) die ik nogal geen zin heb om opnieuw te installeren. Ik weet dat als je een spel op je computer installeerd dat er keys worden aangemaakt, maar kun je die niet op een of andere manier aanmaken in een andere computer?

Het lijkt mij toch logisch dat je die spellen zo vanaf zo'n schijf kunt spelen zonder het eerst eraf te halen en er 5 tellen weer op zetten.

Ik snap je frustratie in zake het herinstalleren van die games, maar registry keys gaan moven is onbegonnen werk.

Er is weliswaar software die beweert geïnstalleerde software te kunnen verplaatsen, maar je snapt dat dit al bijna omslachtig is als alles opnieuw installeren via de installatieprogramma's.

Het volledige register gaan back-up'en is ook geen optie aangezien je dan de gehele "clutter" op je nieuw geïnstalleerde pc laat neerdalen. Dat is zoals je auto wassen en er daarna de afgespoelde modder weer overkieperen. :D

Ik kan je alleen aanraden volledig opnieuw te beginnen. Hierdoor verplicht je jezelf ook enkel die games te selecteren die je vaak gebruikt. Het kan net het teveel aan geïnstalleerde games zijn geweest dat nu de nood aan een herinstallatie brengt.

Het lijkt mij toch logisch dat je die spellen zo vanaf zo'n schijf kunt spelen zonder het eerst eraf te halen en er 5 tellen weer op zetten.
Tot op zekere hoogte. Sommige applicaties slaan hun gegevens op in bestanden op de schijf. Dit is bijvoorbeeld zo met informatie over gebruikersinstellingen, vordering, etc.
Andere gegevens worden vaak in het register weggeschreven (licentiesleutel, versieinformatie, etc.).

Wat vaak wel werkt is het spel opnieuw installeren en dan de installatiemap overschrijven.

Evenwel is het een "normaal" iets dat je opnieuw programma's moet installeren na het installeren van een nieuwe PC.

PCmover klinkt interessant maar heb ik zelf geen ervaring mee.

Hmm.. vet balen... Ik weet ook niet zoveel van computer dus ik installeer maar alles gewoon lekker fris :) Dat geklooi met allerlei software heeft deze computer meerdere malen overhoop gehaald (ik krijg het voor elkaar om elk jaar de computer te laten crashen xD) en ik wil die nieuwe computer gewoon 'normaal' houden

Bedankt voor het antwoord :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan