Externe hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
380
Ik ben opzoek naar een externe hardschijf.

Graag een 2,5 of 3,5". Grootte tussen de 750-2TB
Wat wil ik ermee doen, films op mijn harde schijf zetten. Vervolgens wil ik de harde schijf meenemen naar vrienden om hem daar te gebruiken.

Via de blue-ray speler USB ingang wil ik dan de film afspelen.
Op de blue-ray spelers zit vrijwel altijd maar 1 usb poort. Dus de harde schijf moet wel kunnen draaien wanneer er maar 1 usb is aangesloten.

Wat zijn aanraders en waar moet ik op letten gezien mijn eisen?
 
mischien ff wachten,
met de komst van usb 3.0 zullen er veel meer voor weinig verkocht worden,
ik zag laatst een samsung 2.5'' van 320 gb voor maar 25 euro:shocked:
 
Als je in de computerwereld wacht op het nieuwere en mooiere dan koop je nooit wat...

ron
 
Laatst bewerkt:
Oke, maar zijn deze geschikt om te gebruiken wanneer de HD enkel aan de Blue ray speler is gekoppeld?

Kan ie dus voldoende stroom krijgen via USB?
 
Als ze een externe voeding hebben is dit geen 2e usb poort maar een normale stekker. Je zal toch wel een normaal stopcontact in de buurt hebben verwacht ik?


Edit: Marcell96 heeft een aantal portable schijven voorgesteld. Die hebben allemaal geen externe voeding.
 
Laatst bewerkt:
Oke, dus ik moet letten op een externe voeding.

Bij vele externe HD zie je dat er een kabel vanuit de HD wordt gesplitst naar 2x usb.
Echter Blue-Rays hebben meestal maar 1x usb.
 
Zou best kunnen kloppen, geen ervaring mee.
Maar portable schijven hebben geen externe voeding, dus alleen een usb kabel voor zowel data transfer als stroom.

Andere, grotere schijven hebben vaak 1 usb kabel voor data en 1 normale stekker voor de stroomvoorziening. Volgens mij moet je nu wel genoeg weten om een keuze te kunnen maken... :rolleyes:
 
Nee, het is mij nog niet helemaal duidelijk.


Wat is nu hetgene wat ervoor zorgt dat een harde schijf stroom krijgt wanneer NIET aan een pc aangesloten?
Zoals mijn ervaring weergeeft heb ik 2 usb poorten nodig.

Kan het wellicht ook via een HDMI kabel? (oid)
 
Dit is je al enkele keren verteld: via de USB kabel.
En dan maakt het niet uit of ie op een computer, laptop, dvd speler of wat dan ook is aangesloten. Op een usb poort staat altijd spanning, zonder stroom werkt natuurlijk helemaal niets he.



Edit: ik heb hier een WD Elements 1 TB staan, met 1 usb kabel voor de data transfer en 1 normale stekker voor de stroomtoevoer. In het verleden ook meerdere portable schijfjes gehad en besteld voor anderen, allemaal 1 usb kabel voor zowel stroom als data. Meer kan ik er niet van maken, meer is het namelijk ook niet.
 
Laatst bewerkt:
2,5 inch is er inderdaad niet met netstroom. Die krijgen hun voeding via dezelfde usb kabel als data transfer.

3,5 inch heeft praktisch altijd een externe voeding nodig omdat dan ook de overdrachtssnelheid hoger wordt, wat dus weer het voordeel is van de 3,5 inch schijven. Die externe voeding is in 9 van de 10 gevallen een normale stekker.

@ topicstarter; je hebt nu alle info die je nodig hebt, wat is het nou precies? als je het allemaal niet gelooft; don't bother asking us.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan