externe hardisk met fire-wire aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greg Wermuth

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo, heb onlangs een Maxtor externe harddisk gekocht van 200GB met fire-wire usb 2.0 1394. Ondanks dat op de opdruk van de bijgeleverde cd staat dat de software geschikt is voor xp , 98 ,ME, staat er bij de setup dat het alleen onder windows 98 werkt. Weten jullie ergens een site waar ik de juiste drivers kan downloaden voor mijn apparaat draaiend onder Windows XP:eek:

Bedankt

Greg

Gewoon op je firewire aansluiten en xp herkent dit zelf.
Geen drivers voor nodig.

Hallo, bedankt voor de snelle reactie. Heb het al eerder geprobeerd maar toen lukte het niet, ga het morgen opnieuw proberen. Nogmaals bedankt Greg

Nieuwe schijf al geformatteerd.?

hoi, hoezo formatteren.Ik kan hem toch niet formatteren als hij niet wordt herkend.of ben ik nou abuis? Ik ga hem nog een keer proberen te installeren. Groet Greg

Het is een extra harddisk kijk dan maar eens bij schijfbeheer, tenminste als je xp hebt.
Anders even partition magix van power quest gebruiken.

hoi, wederom bedankt voor je snelle reactie .Ik ga eraan werken. Je hoort nog van mij. Prettige avond verder. Greg

hallo, ik ben er weer mee bezig geweest maar met geen mogelijkheid kan ik 'm detecteren. Bij schijfbeheer zoals je zei zie ik alleen mijn maxtor interne harde schijf. Ik heb 'm ook op een andere computer aangesloten via fir/wire maar helaas idem. Kan ie kapot zijn en hoe weet ik dat dan. bedankt voor de reacties. Groet Greg

Kijk eens bij apparaatbeheer of je firewire wel wordt gezien.
En of usb 2 wel wordt herkend.

hoi, ben naar apparaatbeheer gegaan zoals je adviseerde en ben naar usb gegaan heb wel usb gevonden(heb geen usb 2) maar kon geen firewire vinden of wordt dat niet als zodanig(firewire) aangegeven. het vreemde vind ik dat ik op een andere computer met fire-wire die omschrijving ook niet kon vinden. En nu??????? greg

firewire wordt aangeduid met IEEE 1394 bus host controller.
Dit zal er dus moeten staan anders gaat het niet werken.
Kijk eens in je bios of daar iets staat van firewire if IEEE 1394

Hoi ben ik weer, inderdaad ik heb 'm gevonden (ieee13940 )bij apparaatbeheer. Staat wel een - voor. Moet ie op + staan. Gewoon aanklikken of hoe doe ik dat. Greg

- of + maakt niet uit als er maar geen geel vraagteken bijstaat.
dan zou het moeten werken welk kabeltje gebruik jij.

Hallo, ben ik weer. Het kabeltje wat ik gebruik was standaard bijgeleverd bij de ext.harddisk. Dus een firewirekabeltje. Violgens mij is de disk gewoon kapot.Greg

Daar begint het nu wel naar uit te zien, Kun je nog eventueel bij een ander uitproberen of het daar wil werken.
Zoniet dan is het stuk.

Hallo, ja hij is volgens mij kapot, deed het ook niet bij een ander. Ga er mee terug en eis een nieuwe(eiste hij vriendelijk,haha). In ieder geval bedankt voor je snelle reacties. Ik hou je op de hoogte als ik mijn nieuwe heb. Bedankt/groet Greg

Hallo Mr. Puppie, ik zou je nog op de hoogte houden betr. mijn ext. harde schijf. Ben terug gegaan naar de winkel en het probleem uitgelegd. Die zei "je moet de schijf wel eerst formatteren". Nou ben ik niet zo thuis in al die techn. dingen. Maar hoe kan je de schijf nu formateren als die niet wordt gezien?? Met mijn boerenverstand lijkt me dat toch echt onmogelijk. Krijg je een hele uitleg wat mijn pet te boven ging. De verkoper checkte de schijf en merkte op dat er wel meer aan de hand was. Terug naar de technische dienst. En inderdaad vandaag een tel. met de mededeling "hij is inderdaad kapot". Krijg dus een nieuwe. Hehe. Ik hou je wel weer op de hoogte. Groet Greg.

Hoi,
En als de nieuwe harddisk daar is en deze moet nog geformatteerd worden dan horen we het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan