Hallo allen,
Ik zie een aantal soortgelijke problemen op het forum maar nog niet echt een met precies hetzelfde als wat ik heb.
Ik heb een samsung HX-DUO20EC 2TB externe harde schijf.
De HD is nu ongeveer 2 maanden oud.
Tot vandaag werkte deze perfect.
Ik gebruik de HD om foto's op te slaan.
Vandaag koppelde ik de HD aan mn laptop om foto's over te zetten van laptop naar HD.
Na ongeveer 40 minuten stopte de overdracht met een error dat het bestand niet te kopieren viel omdat de HD niet meer bereikbaar was.
Ik merk nu het volgende: de HD start telkens opnieuw op.
Dwz: als je de HD aansluit herkend windows hem en normaal gesproken kan je de schijf benaderen. Nu start de HD, wordt herkend, slaat weer af, start weer op, wordt herkend etc etc.
Ik kan nu de HD aansluiten, ongeveer 30 sec - 1 minuut bestanden overzetten (ik ben nu alle bestanden aan het terug zetten op mn laptop), de HD werkt dan dus helemaal goed, maar dan begint dat herstarten weer.
Je hoort de HD starten en "tikken", maar hij start niet volledig.
Als ik de HD laat "afkoelen", kan ik hem daarna weer een minuut gebruiken en start alles opnieuw.
Op internet heb ik 3 mogelijke oorzaken gevonden:
1) verkeerde/kapotte voeding (= niet zo)
2) stervende HD (= mogelijk maar de HD is nieuw)
3) oververhitting
Kan iemand mij helpen?
Ik kan mn foto's niet missen. De HD was mn backup van alles.
Groeten,
Erik.
Ik zie een aantal soortgelijke problemen op het forum maar nog niet echt een met precies hetzelfde als wat ik heb.
Ik heb een samsung HX-DUO20EC 2TB externe harde schijf.
De HD is nu ongeveer 2 maanden oud.
Tot vandaag werkte deze perfect.
Ik gebruik de HD om foto's op te slaan.
Vandaag koppelde ik de HD aan mn laptop om foto's over te zetten van laptop naar HD.
Na ongeveer 40 minuten stopte de overdracht met een error dat het bestand niet te kopieren viel omdat de HD niet meer bereikbaar was.
Ik merk nu het volgende: de HD start telkens opnieuw op.
Dwz: als je de HD aansluit herkend windows hem en normaal gesproken kan je de schijf benaderen. Nu start de HD, wordt herkend, slaat weer af, start weer op, wordt herkend etc etc.
Ik kan nu de HD aansluiten, ongeveer 30 sec - 1 minuut bestanden overzetten (ik ben nu alle bestanden aan het terug zetten op mn laptop), de HD werkt dan dus helemaal goed, maar dan begint dat herstarten weer.
Je hoort de HD starten en "tikken", maar hij start niet volledig.
Als ik de HD laat "afkoelen", kan ik hem daarna weer een minuut gebruiken en start alles opnieuw.
Op internet heb ik 3 mogelijke oorzaken gevonden:
1) verkeerde/kapotte voeding (= niet zo)
2) stervende HD (= mogelijk maar de HD is nieuw)
3) oververhitting
Kan iemand mij helpen?
Ik kan mn foto's niet missen. De HD was mn backup van alles.
Groeten,
Erik.