Externe HD behuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnMGD

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Berichten
64
Hallo,

Heb een Canyon externe HD behuizing, de schijf die er in zat werkte zonder problemen, heb er nu een IBM Deskstar van 30,7 Gb ingebouwd en aangesloten op de USB 2.0 bus van mijn computer, ECHTER tijdens installatie van de schijf krijg ik een bericht " a problem occured installing the hardware". Als ik in de Device manager van windows XP kijk zie ik staan This device cannot start (Code 10), mijn vraag wat kan dit zijn en krijg ik de inhoud van mijn schijf nog te zien.

Groetjes

JohnMGD.
 
Als je Windows 98 hebt behoor je de drivers te installeren.
Heb je XP dan zou de externe zo herkend moeten worden.

Misschien is het handig om in het logboek te kijken wat voor een problem er dan wel was.
start/config.scherm/systeembeh./comp.beheer/logboeken. Kijk bij toepassingen en systeem.
 
Sorry kan dit alles niet vinden, heb een Engels talige versie van XP op mijn computer!!!

JohnMGD
 
Heb je system console of zoiets?

Anders: Als je wilt kijken of je alle drivers hebt en geen vraagtekens waar ga je dan naar toe?
Dat noem ik apparaatbeheer.
Op datzelfde blad kun je ook de logboeken vinden (bovenaan) het eerste plusje zeg maar.
 
Hallo

Een veel voorkomende "fout" , is ....

De betrokken drive in de u.s.b. casing staat niet als master , maar als slave ingesteld.

Peter
 
De HD in de externe behuizing staat op Master.
Heb het vermoeden dat de HD naar de Filisteinen is!!!
Hij draait echter wel.

JohnMGD
 
Probeer toch eerst te achterhalen wat dat probleem was tijdens de installatie.
Dat moet in het logboek staan.
 
In de "Event Viewer" waarschijnlijk is dit het logboek, staat allen dat een error was detected on device\device\harddisk2\during a paging operation, event ID 51, volgens Microsoft moet ik dan mijn device vervangen, vandaar mijn vermoeden dat de HD kaduuk is!!!

JohnMGD
 
Volgens mij wil je gewoon dat hij kaduuk is :D
Lees nog even DIT van Microsoft.
 
Heb contact gezocht met Microsoft en hun dit probleem voorgelegd, het ging op hun website wel over Windows 2000 met SP4, maar misschien is er ook iets voor Windows XP.
Vreemd echter dat mijn andere HD's het wel doen als ik ze in dezelfde behuizing inbouw???
Volgens Microsoft krijg ik binnen 24 uur respons van hun, even afwachten dus maar.

JohnMGD.
 
Succes in ieder geval.
Je kunt hem altijd nog in de vuilnisbak gooien :)
 
Hallo

Mits je zelf vermeld " krijg ik de inhoud van mijn schijf nog te zien"

Dan ga ik er vanuit dat dit uw schijf is , en altijd korrekt heeft gewerkt in de p.c. waar deze uitgebouwd werd.

Maar ... initialiseert deze drive zich nu korrekt , of ratelt deze konstant.

Heb je deze al eens als test terug ingebouwd in de desktop waar deze uitkomt ???

Heb je er al eens een diagnostic v/d fabrikant op losgelaten ???

Voor de volledigheid v/h verhaal en de geinteresseerden.

De deskstars van .... zijn gevoelig indien de voedingskonnektor te bruusk wordt behandeld , dan is er net ietsje te veel speling op de printplaat , waardoor de verbinding met de leeskoppen defekt raakt.

Het opnieuw vertinnen van de minuscule kontaktpuntjes op de printplaat is meestal voldoende.

Uiteraard enkel indien de betrokken drive voordien altijd heeft gewerkt zoals het hoort...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ben nog aan het wachten wat microsoft me kan vertellen over wat er in de Event viewer stond.
Ben van plan de schijf als slave in te bouwen in mijn desktop computer en kijken of hij zich meld als icoon, tot nu toe als externe schijf heeft hij dat nog niet gedaan.
Heb bij de fabrikant een drive fitnes test gedownload, die ik waarschijnlijk echter alleen kan gebruiken als de schijf zich ook meld op mijn computer.
Heb de contactjes van de voedingsconnector geinspecteerd met een loep, kan echter niets bijzonders vinden, zitten nog allemaal goed vast. (tandenstoker test)
De drive maakt een licht zoemend geluid, geen geratel of zo, is dat een goed teken??

JohnMGD.
 
Hallo

Geen geratel v/d drive zelf is al een 1e goed teken , deze initialiseert zich blijkbaar korrekt.

Zoemen , maar niet "daveren" is ook o.k. , de lagers waarop de "platters" gemonteerd zijn , zijn dan ook o.k.

Mits geen vermelding typenr. drive , lijkt mij dit volgens uw omschrijving "zoemen" , een 7200 r.p.m. exemplaar te zijn.

Met de kontaktpuntjes leeskop , bedoel ik de "naaldverbindingen" v/d printplaat , naar de leeskopppen toe .... , dus niet de verbindingen v/d voedingskonnektor hoor.

Deze zijn zonder demonteren printplaat d.m.v. "torx schroevedraaier" v/d gewone gebruiker niet zichtbaar.

Werkte deze drive voor het inbouwen in de u.s.b. casing wel korrekt ??

Peter
 
Hallo Peter,

Ja, de drive heeft gewerkt in de USB behuizing (Sweex).
Het type van de HD is een Deskstar 75GXP (DTLA-307030) 30,7 GB, het is al een oudje!!!, inderdaad 7200 RPM.
In het voorjaar werkte deze nog perfect, ben vijf maanden in buitenland geweest en bij terugkomst vertikte de drive om te werken.

JohnMGD.
 
Hallo

Mondjesmaat begint het verhaal voor iedereen duidelijker te worden.

Mits de betrokken drive ooit korrekt heeft gewerkt in de betrokken u.s.b. casing , kun je volgens mij slechte verbindingen leeskoppen uitsluiten door verkeerde manipulatie v/d drive .

Mijn laatste vermoeden (gok) gaat uit naar een uiteindelijk te warm gelopen drive (7200 r.p.m. exemplaren lopen immers veel warmer dan de 5400 r.p.m.'s). door een afwezige?? , of te gebrekkige koeling in de betrokken casing.

Uitsluitsel korrekte werking kan volgens mij enkel door betrokken drive eens te testen in desktop p.c.


Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan