externe HD crast mijn computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik heb een WD Elements 750 GB gekocht.
Na aansluiten op de PC "plongt" de schijf wel, lampje gaat ook knipperen, maar via de verkenner wordt geen nieuwe schijf gezien.
Dus maar even opnieuw opgestart met de WD aangesloten.
Nu wil de PC niet meer starten: your Windows system could not start up. Run system repair to detect and repair problems. No changes will be made to your system and/or data.
System repair geeft geen resultaat (was unable to repair).
Als ik vervolgende WD loskoppel en weer opnieuw opstart krijg ik het gewone opstartscherm , dus zonder problemen.

Win 7 Home Premium x64 SP1

Edit: inmiddels wordt de schijf wel herkend (duurde eeuwen voordat de stuurprogramma's geïnstalleerd waren) maar ik kan hem niet formatteren: "dit station is in gebruik. Een ander programma of proces gebruikt dit station. Wilt u toch formatteren?" Als ik dan op Ja Klik, wordt het formatteren voortijdig afgebroken: "kan het formatteren niet voltooien".???

2e edit: nu wordt de schijf opeens niet meer herkend; ook de USB-plong hoor ik niet meer. Het lampje knippert wel dus hij krijgt wel power...

Als dit plug&play is, ben ik een meisje...

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je computer op de usb2 poort niet genoeg stroom levert om de drive volledig op te starten.
Dit is te ondervangen met zo'n kabel: USB 2.0 Y KABEL
http://www.allekabels.nl/image/1195574-0/usb-a-2.0-y-kabel.jpg
De kant met de twee stekkers in de computer in 2 usb poorten en die andere natuurlijk in de WD elements

succes ermee

Laatst bewerkt:
Hallo

Dit lijkt inderdaad zo goed als zeker een voedingsprobleem.

De u.s.b. poorten op deze p.c. leveren blijkbaar net niet genoeg vermogen.

Ik gok dat deze 2.5" harddisk casing een mini u.s.b. aansluiting bezit ...

En dan zal dit net iets beter passen:

http://www.benl.ebay.be/itm/Cable-Y...27?pt=LH_DefaultDomain_23&hash=item4cf6a7d72b

Veel p.c.'s weigeren korrekt op te starten indien er een u.s.b. harddisk is aangesloten ... hou hier rekening mee.

Peter

Ja, de HD heeft idd een mini usb aansluiting.
Raar dat er dan niet zo'n dubbele USB kabel bij geleverd wordt als dit een vaker voorkomend probleem is.
Ook kon ik nergens iets terugvinden over de voeding van de HD
Maar ik heb inmiddels de HD al teruggestuurd naar de leverancier. Ik was het geklooi zat.
Misschien is een HD met een afzonderlijke voeding via een lichtnetadapter toch een betere oplossing in mijn geval?

Ok, mijn ervaring in dat soort situaties is dat vaak de USB-kabel of connector kapot is, andere kabel, &/of andere poort & meestal komt dat probleem niet meer voor.
Met name de beschreven "plong" is daar o.a. een indicatie van, maar dat kan ook te horen zijn als de schijf zelf werkelijk defect is/raakt.
Probleem met die mini-USB, & soortgelijke pietepeuterigepruts connectoren, is dat het nogal kwetsbaar is, simpelweg bv. een beetje scheef insteken & het systeem is al stuk.

Wat betreft het opstarten kan het zijn dat in de BIOS de USB in de Bootorder voor de CD/DvD &/of de interne HD staat.

Ik heb heb al jaren een 2,5" WD schijf.
Doet het perfect.
Zoals beschreven met een USB 2.0 Y KABEL.
Er zijn computers waar ik dat extra voedingsstekkertje niet hoef te gebruiken, maar meestal wel.
Dan doet hij het perfect en al jaren.
Met een heel klein beetje gevoel gaan ook die mini usb stekkertjes niet kapot. Ze zitten per slot van rekening tegenwoordig op alle mobiele telefoons voor de voeding.
Jammer dat je niet eerst een Y kabel kon proberen. Dan had je zeker geweten waar het aan lag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan