externe hd doet wel via laptop maar niet via desktop????

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Ik heb een externe hardeschijf van 250 gieg. Als ik hem aan de laptop hang kan ik alles benaderen. Als ik zelfde schijf aan desktop hang gebeurd er niks. Lampje van behuizing brand wel.

Ik dacht eerst dat het misschien aan drive letter van externe harde schijf lag. Ik heb namelijk nog een tweede identieke externe harde schijf en die doet het wel perfect via de desktop. Ik heb al 5 verschillende drive letters gehangen aan de niet werkende schijf maar dit helpt niet. Ook heb ik de niet werkende schijf dezelfde drive letter gegeven als de werkende harde schijf.

Helaas zonder enig resultaat, ik snap er echt niks meer van. Iemand hier een gouden tip????

Welke Windows versie??

Indien Win7: Als je met je rechtermuisknop op 'Computer' klikt zie je de optie 'Beheer' Klik hier op.
Nu verschijnt er een venster, aan de linker kant zie je een aantal opties, hier tussen staat 'Opslag' klik aan en er verschijnt 'Schijfbeheer' Hier kun je zien of de schijf überhaupt herkent wordt door Windows.

Misschien kun je via je laptop een backup maken van de schijf en dan aan de desktop via Schijfbeheer de schijf opnieuw formatteren (Als hij idd wel herkent wordt). En dan wordt hij waarschijnlijk wel zichtbaar op je desktop. Dan de back up terug zetten en kijken wat ie dan doet.

Succes.

gr.
Nossie

Welke Windows versie??

Indien Win7: Als je met je rechtermuisknop op 'Computer' klikt zie je de optie 'Beheer' Klik hier op.
Nu verschijnt er een venster, aan de linker kant zie je een aantal opties, hier tussen staat 'Opslag' klik aan en er verschijnt 'Schijfbeheer' Hier kun je zien of de schijf überhaupt herkent wordt door Windows.

Misschien kun je via je laptop een backup maken van de schijf en dan aan de desktop via Schijfbeheer de schijf opnieuw formatteren (Als hij idd wel herkent wordt). En dan wordt hij waarschijnlijk wel zichtbaar op je desktop. Dan de back up terug zetten en kijken wat ie dan doet.

Succes.

gr.
Nossie

ik heb xp, helaas heb ik onvoldoende ruimte op mijn laptop om hier de inhoud van de gehele foute externe hd te zetten. Zou het niet in windows zitten, de schijf doet het op de desktop (waar ook xp staat) wel prima.

Ik heb in xp onder computer beheer gekeken onder opslag maar daar zie je externe hd niet tussen staan.

Wat je wel kan doen is in apparaatbeheer al je USB hardware verwijderen. Na iedere verwijdering vraagt ie (waarschijnlijk) of je opnieuw wilt opstarten, doe dat niet, verwijder eerst alle USB hardware, inclusief drivers. Ik heb zoiets weleens gehad met een cardreader en een dj controler die ook niet herkent werden. Begin van onderaf met het verwijderen van de USB apparaten.
Als je alles hebt verwijdert start je de PC opnieuw op. Dan worden er nieuwe apparaten gevonden en als het goed is ook geïnstalleerd.
(Ik hoop dat je niet al te veel USB apparaten hebt aangesloten). Zorg wel dat je eventueel de juiste drivers bij de hand hebt indien ze niet gevonden worden door WinXP.

Probeer dan nogmaals de HD aan te sluiten.

Dit is wel een wat 'extreme' oplossing omdat er vaak veel opnieuw geïnstalleerd moet worden maar het kan helpen.
Bij mij heeft het wel zin gehad met de card reader en dj controler.

Ik heb dit overigens in Win7 gedaan. Van Win7 weet ik dat hier wel makelijker drivers gevonden worden, dus bij XP kan dit wel even wat werk zijn.

Het is idd opgelost door de usbcontrollers via apparaatbeheer een keer aan en uit te zetten

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Mooi! Hopelijk blijft ie het goed doen nu. XP wil wel eens vaker van dit soort geintjes hebben. Heb het weleens gehad met een dvd-speler die niet meer herkent werd. Ook lang bezeg geweest. Uiteindelijk alle moederbord drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, toen deed ie het pas weer.

Gr.
Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan