Externe hd extreem traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsergio

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Hallo,

Ik heb een externe hd aangeschaft (maxtor).

Als ik nu een film van 700 mb wil overzetten op die hd, dan gaat dat extreem traag. Eerst geeft ie aan dat het 60 seconden gaat duren, maar dan loopt dat op tot acht minuten. Tegelijk reageert mijn pc heel traag want mijn fysiek (512 mb) is bijna volledig opgeslokt terwijl dat dat het enige is dat ik doe.

In een vorige thread heb ik iets gelezen over sp1. Die is geinstallerd en die bepaalde update heb ik ook nog es geinstallerd (was wel hele klus want kreeg foutmelding ivm cryptographic servic en zo).

Eerder kreeg ik al de foutmelding dat een snel usb apparaat aangesloten was op een trage hub. Zou ik dan toch een 1.0 usb hebben? In de handleiding van mijn moederbord is het niet duidelijk als usb2.0 ondersteund wordt. Het gaat om een K7S5A (=type) Merk is csi of zoiets.

Bij apparaatbeheer is het ook niet echt duidelijk als het usb 2.0 is.

Maakt het uberhaupt zoveel uit als het 1.0 of 2.0 is?

tja...

Hoi
als je die melding krijgt van usb 1.0 (trage usb ....)
Dan is het inderdaad dat je een usb 1.0 hebt .
En inderdaad zijn heel traag .
Gebruik zelf ook soms een externe harde schijf en laat die meestal een nachte draaien want duurt soms eeuwen .
Groot verschil als je dan op een usb 2.0 zit .
Maar niks aan te doen of een ander moederbordje :D
Veel succes

Waarom gelijk ander moederbord? Een USB2.0 kaartje is meer dan voldoende en al voor € 15,00 te koop.

Dus ik hoef enkel een usb kaart te installeren en het is opgelost? Het feit dat mijn mobo usb 2 niet lijkt te ondersteunen is niet belangrijk? Trouwens, kan ik de usb 1.0 aansluitingen gebruiken in combinatie met die eventuele usb 2.0 kaart?

Dat is een "ja" op beide vragen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan