Externe HD is niet te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcsmit

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Hallo,

Ik heb een nieuwe externe 250 Gb HD van LaCie (Porsche design) gekocht. Hier zit volgens het automatische installatieproces (stuurprogramma) een Maxtor 250 Gb in de behuizing. Bij het opstarten van de pc hoor ik de HD spinnen en volgens mij ook goed, maar ik zie de schijf niet in de Windows Verkenner en niet onder "Deze Computer".
Kan iemand mij zeggen wat hier aan de hand kan zijn of wat ik zou moeten doen? Ik werk met Windows XP Home versie.

M.vr.gr.
Hans Smit

Heb je al eens geprobeerd om de USB/Firewire stekker eruit te trekken en hem gewoon opnieuw aan te sluiten?
(terwijl de pc aan staat)

Is XP een beetje up to date? Een windows update doet overigens in dit soort gevallen ook vaak wonderen

Kijk ook even bij schijfbeheer of de schijf daar ook tussen staat.

Ik heb dezelfde harddisk. Als je naar start > uitvoeren > diskmgmt.msc gaat, zie je de harde schijf dan wel staan? Doe anders eens bestand > rescan disks in schijfbeheer.

Heren,

Bedankt voor jullie reacties.
Wat madmuppet betreft, alles wat je mij aanraadt, heb ik uitgevoerd zonder resultaat. Windows XP is geupdated met de laatste versie.
Admin_Frisian: Ook hier saat de schijf niet bij.

Hangmat:
Als ik diskmgmt.msc start, dan zie ik de schijf wel staan, in mijn geval met de benaming Schijf 6, maar met de naam Onbekend, 233,76 Gb en Niet geinitialiseerd. Daarnaast staat er aangegeven: Niet toegewezen.
Ik heb hierop geklikt en op de optie initialiseren geklikt.
Nu staat de schijf vermeld als:Standaard, 233,76 Gb en de mededeling online. Verder blijft de mededeling Niet tiegewezen bestaan en verschijnt de schijf nog steeds niet in het schijvenvenster.

Geplaatst door jcsmit
Heren,

Hangmat:
Als ik diskmgmt.msc start, dan zie ik de schijf wel staan, in mijn geval met de benaming Schijf 6, maar met de naam Onbekend, 233,76 Gb en Niet geinitialiseerd. Daarnaast staat er aangegeven: Niet toegewezen.
Ik heb hierop geklikt en op de optie initialiseren geklikt.
Nu staat de schijf vermeld als:Standaard, 233,76 Gb en de mededeling online. Verder blijft de mededeling Niet tiegewezen bestaan en verschijnt de schijf nog steeds niet in het schijvenvenster.

De harde schijf heeft geen schijfletter gekregen. Klik in diskmgmt.msc met de rechter muisknop op de schijf en kies voor change driveletter and path. Kies dan een mooie schijfletter, bijvoorbeeld L van Lacie of M van Mobile disk. Dan zou het moeten werken.

Bedankt allemaal!

Je bent nooit te oud om te leren. Dat blijkt maar weer.
Hangmat gaf mij de juiste weg aan en Biertjuh72 heeft het voor mij afgemaakt. Voor jullie waarschijnlijk gesneden koek, maar voor mij soms nog wat te veel van het goede!

Heren mijn dank is zeer groot. De schijf is te zien en ik kan weer heerlijk verder.

Groet, Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan