Externe HD, kapot door kortsluiting?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tranceftw

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Beste,

Ik heb een probleem met mijn externe HD. Ik werk met een dualboot en gemakshalve staat alles op die externe HD omdat ik niet dacht dat er daar iets fout mee kon lopen. Mis gedacht dus. Nu hebben we laatst kortsluiting gehad en sindsdien kan mijn computer hem niet meer vinden. Ik denk dus dat het door de kortsluiting is dat er iets misgelopen is. Nu is mijn vraag dus.. kan ik nog iets terughalen van die harde schijf? Of als ik die in de winkel zou binnendoen, zou ik dan al mijn bestanden van op die schijf kwijt zijn? Er staan namelijk heel wat bestanden op zoals mijn eindwerk dat ik voor school moet maken.

Ik hoop dat jullie mij ter hulp kunnen zijn.

Groetjes

Allereerst zou ik hem eens op een andere pc proberen en kijken of hij 't daar wél doet,zoniet zou ik 'm uit de behuizing halen en hem rechtstreeks in de pc erbij hangen (zonder usb) vooropgesteld dat je een desktop hebt.

Laatst bewerkt:
dat ene zal ik eens proberen, maar het tweede zal niet lukken want ik heb jammergenoeg een laptop :(

'k heb de oorzaak van het probleem gevonden, maar ik ben er nog niet uit hoe ik het kan oplossen.

Ik heb een andere adaptor aangesloten en dan gaat het lampje van mijn harde schijf weer branden. Het probleem is dat die adapter maar 500mA levert en mijn harde schijf heeft volgens mijn andere adaptor 1500mA nodig. Mijn harde schijf is een western digital elements met modelnummer WD10000EB0365-01. Weet iemand hoe ik goedkoop aan een nieuwe adaptor kan geraken of een altarnatief die hetzelfde kan doen? Ik heb ook al gedacht om dezelfde harde schijf opnieuw te kopen en dan met 1 adaptor te werken. Deze zat toch al bijna vol en ik zou toch al moeten gaan uitkijken naar een nieuwe, maar ik vind hem nergens meer terug doordat er al een nieuw model uit is.

Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen....

Groetjes

Je kan bij iedere elektronicazaak een 12v DC adapter halen.

en dat kan dan geen kwaad dat het niet van hetzelfde merk is?

Nee dat kan geen kwaad, zolang het maar 12volt DC is.

Laatst bewerkt:
Oké, ik neem morgen of overmorgen gewoon de kapotte adaptor mee naar de winkel, dan ben ik er zeker van dat ik met de juiste terug naar huis kom.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan