Externe HD kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne1219

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo!

Ik heb een externe HD van Lacie, 750 gb. Nou is de schijf al een hele poos geleden gevallen toen die aan het draaien was. Volgens mij was die toen niks aan het kopi�ren ofzo maar hij stond wel aan en aan de computer gekoppeld. Hij viel maar ong 30 cm maar toch, dat tikje was niet al te best. De schijf maakt sindsdien een tikkend geluid (alhoewel ik het nu niet meer hoor) als je hem op de computer aansluit en aanzet. De computer pakt de schijf wel gewoon en geeft hem weer als lokaal station.
naamloos1d.jpg

Maar als ik dan dubbelklik om de bestanden te openen geeft hij aan dat de schijf eerst geformatteerd moet worden. Maar dit wil ik natuurlijk niet, ik wil mijn bestanden kunnen inzien.

Is de harde schijf nu definitief kapot of is hij nog te redden? En hoe krijg ik de bestanden nu van de schijf af? Ik wil ze er graag zo snel mogelijk af hebben. Moet ik de schijf formatteren zoals windows aangeeft en kan ik dan een recoveryprogramma er over gooien om mijn bestanden terug te krijgen of gaat die sowieso niet werken? Ik wil graag zo min mogelijk risico lopen dat ik de bestanden volledig kwijt ben.. HELP!

bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Klinkt niet best.

Misschien kan je Recuva of GetDataBack eens proberen, ik weet niet of die werken met het probleem wat jij hebt.
Misschien werken die alleen met verwijderde mappen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Kunnen die programmas geen kwaad? Ik bedoel, ze kunnen niet de schijf nog verder beschadigen dat soort dingen? :confused:

In principe kan ie wel verder beschadigen maar dat geld voor alles wat je er nu mee doet
als je hem formateerd ben je alles kwijt
Je moet toch wat proberen.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan