externe hd met raid 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Allen,

Ik heb een externe schijf, met 2 seagate 500gb schijfen in raid 1.

Als ik mijn map met foto's erheen kopieer gaat het goed, alleen zegt hij in de laatste 15 min "bewerking kan niet worden voltooit, onvoldoende schijfruimte" maar de schijven zijn leeg !

Hoe kan dit ?

Besturings systeem is windows vista.
ik begin nu te denken dat het aan vista lig, aangezien dit een andere behuizing is, maar dezelfde foutmelding (eerder had ik een andere hd behuizing, zelfde foutmelding)

Mvg,
Mark

Laatst bewerkt:
Heb hem volledig laten formateren in ntfs, gekopieerd en weer in de laatste 8 minuten die foutmelding, hoe kan dit ?

Ligt dit aan vista?

De exacte foutmelding is:

"er is onvoldoende geheugen beschikbaar om deze bewerking te voltooien"

Weet iemand nog een oplossing ?

Graag uw reacties,

Mvg,
Mark Mensink

Ik weet het niet / snap het niet.

Hallo,

Ik heb de oplossing gevonden, De fout was dat ik service pack 1 voor vista nog niet had !

Alleen nou heb ik een dvd gedownload, op de schijf van de laptop doet hij het, maar op de externe schijf (seagate) geeft hij de melding: "kan de dvd niet afspelen in uw deel van de wereld. u moet een schijf hebben die voor uw geografische regio is bedoeld"

hoe kan ik dit oplossen ?

Is een nederlandse dvd, en op de laptop hard disk doet hij het wel, alleen niet op de externe schijf.

Mvg,
Mark Mensink.

Laatst bewerkt:
Da's een kwestie van regiocodes. Ik wilde 1 linkje plaatsen, maar er zijn meerdere sites die het "probleem" bespreken en de één benadert het nét weer anders dan de andere, daarom maar even anders opgelost. Lees er wat over : Klik

Da's een kwestie van regiocodes. Ik wilde 1 linkje plaatsen, maar er zijn meerdere sites die het "probleem" bespreken en de één benadert het nét weer anders dan de andere, daarom maar even anders opgelost. Lees er wat over : Klik

Hier had ik al wat over gelezen, Maar ik speel de bestanden op de pc af, kun je je pc
ook "regio vrij" maken ?

Het is niet zo dat ik ze eerst brandt en dat de dvd speler een foutmelding geeft.

Graag je reactie,

mvg,
mark

Da's juist het hele eieren eten. Je kunt van regiocde wisselen, maar slechts een paar keren, daarna is de boel geblokkeerd. Rechtse klik op de DVD speler. Zie bijlage.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 55
Ik heb nu de regio geweizigd, echter als ik de dvd (die op de externe hard disk staat) wil afspelen, dan komt er nog steeds te staan: "kan de dvd niet afspelen in uw deel van de wereld. u moet een schijf hebben die voor uw geografische regio is bedoeld"

Wat nu ?

Op een andere laptop met windows XP kan ik de files WEL vanaf de externe schijf afspelen in windows media player!
Nog ideen ?

mvg,
mark mensink

Laatst bewerkt:
Oke,

Ik ben nu zover dat ik de files van de externe disk wel kan afspelen, ik moest UAC (gebruikersaccountsbeheer) weer inschakelen, en nu kan ik ze wel afspelen !

Maar ik wil uac uit hebben, hoe kan ik die uitschakelen en toch nog de dvd's bekijken ?

En wat heeft uac ermee te maken?

Graag jullie reactie,

MVg,
MArk

Ik heb nu de regio geweizigd, echter als ik de dvd (die op de externe hard disk staat) wil afspelen, dan komt er nog steeds te staan: "kan de dvd niet afspelen in uw deel van de wereld. u moet een schijf hebben die voor uw geografische regio is bedoeld"

Wat nu ?

Op een andere laptop met windows XP kan ik de files WEL vanaf de externe schijf afspelen in windows media player!
Nog ideen ?

mvg,
mark mensink
Ik moet even passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan