Externe hd moet van ntfs naar fat 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

AgnosticAngel

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2005
Beste mensen,
Ik heb een prachtige externe hd gekocht waar je voornamelijk mediabestanden op kunt gooien, want via een hdmi kabel kun je ze dan op je TV kijken. Ik dacht mooi! kan ik al die films een keer van mijn laptop gooien.
Ik heb de hd aangesloten op mijn laptop, die gaf aan dat ik eerst de boel moest formatteren, prima dacht ik, en ik klikte op o.k. Vervolgens gooi ik wat films op de hd en sluit hem via de hdmi kabel aan op mijn tv. Ik kwam gewoon in het menu van de hd maar films afspelen wilde hij niet.
Vervolgens heb ik (ja dom) het instructieboekje gelezen. Daarin stond dat de bestanden alleen vanuit een fat 32 hd afgespeeld konden worden.
Mijn laptop geeft als enige optie het NTFS formatteren en dat heeft hij dus ook gedaan... ik wil hem terug naar fat32, maar hoe?

wat zijn de stappen die je hebt gevolgt ? formateren van een sch=hijf kan namelijk altijd in fat 32

Hou er rekening mee dat FAT32 geen bestanden groter dan 4GB aan kan.

Ik heb vista.
Ik opende "deze computer" en klikte op het logo van de hd. Toen kwam het venstertje die mij vertelde dat de hd eerst geformatteerd moest worden, ik heb niet gekeken of dit ook in fat 32 kon, omdat ik niet wist dat dit de boel zou saboteren. Dus ik heb op formateren geklikt. Hij heeft daar iets van 4 uur over gedaan, het is een 500 gig hd.
Als ik nu probeer opnieuw te formatteren geeft hij alleen NTFS aan. :(

sorry mensen, er bleek op de cd een speciale format.exe te zitten. dank voor de moeite! :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan