Externe HD na computer crash niet meer toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

hounddog1935

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Hallo,

Gisteren is mijn laptop uitgevallen. Nu is er verder niets mis met mijn laptop maar de externe harde schijf die aangesloten was, is nu niet meer toegankelijk. Hij word wel herkend in is zichtbaar in mijn computer.

Zodra ik deze externe schijf wil openen verschijnt de volgende melding
"G:\ is niet toegankelijk, Schijfstructuur is beschadigd en onleesbaar" .

Ik werk met Windows 7 en de externe harde schijf heeft HFS + als bestandssysteem. Dit heb ik gedaan zodat ik mijn externe HD op mijn XBox kan aansluiten voor het afspelen van films. Nu staat er ca. 1,4 GB aan data op deze schijf. Ik word een beetje nerveus bij de gedachte dat deze nu verloren is doordat ik deze schijf niet meer kan openen. Kan iemand mij hiermee helpen of moet ik deze externe harde schijf opnieuw formatteren met als gevolg dat ik alles kwijt ben ? :confused:

Met vriendelijke groet,

Marc

Heb je gekeken of hij wel werkt op een andere pc.

Misschien eruit halen en als SLAVE zetten in eeen andere pc om te kijken of dat wel werkt zodat je de boel kan saven.

Heb je gekeken of hij wel werkt op een andere pc.

Misschien eruit halen en als SLAVE zetten in eeen andere pc om te kijken of dat wel werkt zodat je de boel kan saven.

Dank je voor je reactie.
Het betreft een externe schijf van WD. Ik kan hem helaas niet openmaken om op slave te zetten. Hij geeft de foutmelding ook op andere pc's. Heb je misschien een andere oplossing of tip ? Dank je wel.

Groetjes, Marc

Het enige wat ik kan verzinnen is de hd aansluiten en dan je pc opstarten met b.v. Hirens bootcd (gratis) of met ERD commander (niet gratis)
En kijken of je erin kan komen met 1 van de proggies om de boel te saven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan