externe hd niet in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Ik heb een hd uit een oude laptop via een adapter en usb aangesloten als externe hd op een andere laptop
de hd is niet zichtbaar in verkenner, niet zichtbaar in diskmanager maar wel in apparaatbeheer.
ik heb echt al van alles geprobeerd maar niets helpt. de laatste oplossing die ik tegenkom via bios iets te doen.

als ik in apparaatbeheer op de schijf klik staat er onder gebeurtenissen : apparaat niet gemigreerd. en verder bij informatie: Device USBSTOR\Disk&Ven_TOSHIBA&Prod_MQ01ABD050&Rev_\000000000008&0 was not migrated due to partial or ambiguous match.

Hoe krijg ik de hd zichtbaar?

op hd staat als het goed is een onvoltooide installatie van ubuntu en de laptop waar die nu aanhangt is een win10.

Kijk eens in schijfbeheer of die schijf wel een schijfletter toegewezen heeft gekregen ?
Zo niet dan verklaart dat waarom hij niet in de verkenner zichtbaar is.
Verder kan Win 10 geen schijven lezen die in het ext2/3 of 4 bestandsformaat zijn geformatteerd....

schijfbeheer staat ook op het lijstje wat ik al afgevinkt heb. Daar is die niet zichtbaar.

is ext een bestandsformaat van linux? want de ubuntu installatie heeft wel de hd geformatteerd voordat die vastliep. sindsdien staat de laptop eigenlijk nutteloos in de kast. vandaar mijn idee om de hd apart te gebruiken.
Maar ook op een aparaatje met linux mint is die niet zichtbaar.

Je kan deze partitie omzetten naar ntfs met GParted

Ja, ext2 / 3 / en 4 zijn Linux schijf formaten...
Wil je deze in Windows gebruiken dan zul je de schijf, zoals @dorado al aangeeft, naar NTFS moeten formatteren.
Dat kan d.m.v. een Linux Live-cd ( of usbstick ) waarvan je de laptop opstart, dit draait volledig in het geheugen.
Je kunt ook Minitool installeren op je laptop, die kan die Linux schijf ook formatteren naar NTFS.

ik heb het opgegeven. toch weer terug naar het oorspronkelijk idee om ubuntu op die oude laptop te herstellen.
Maar kom ook weer een probleem tegen zie nieuw topic.

Als je een ander besturingssysteem installeert zorg dan dat alle externe opslag apparaten en interne harde schijven behalve die waarop je wil installeren niet aangesloten zijn.
Hoe simpel kan het zijn.

@AenA: als datarecovery je vak is, wat doe je dan met een hd die niet in verkenner verschijnt? heb je ook de openingspost gelezen?

Gebruik Ext2Fsd om eens te kijken of die externe schijf zichtbaar is en post het resultaat.
Ext2Fsd is een Windows file system driver om Ext2, Ext3, and Ext4 file systems uit te lezen. het laat Windows toe om Linux file systems uit te kunnen lezen en zorgt voor toegang tot de bestande via een schijfletter dat elk programma kan benaderen.

Laatst bewerkt:
Gebruik Ext2Fsd om eens te kijken of die externe schijf zichtbaar is en post het resultaat.
Ext2Fsd is een Windows file system driver om Ext2, Ext3, and Ext4 file systems uit te lezen. het laat Windows toe om Linux file systems uit te kunnen lezen en zorgt voor toegang tot de bestande via een schijfletter dat elk programma kan benaderen.

mijn virusscanner slaat op tilt met dit programma.

Dan zet je dioe toch tijdelijk uit of op pauze...
Je moet niet overal zo'n probleem van maken....we gaan je echt niet met een virus opschepen hoor...

beste meedenkers en zoekers. ik wil jullie allemaal bedanken voor de hulp. ik heb veel geleerd hoe het werkt alleen.... niet bij die hd van mij. Hij is gewoon stuk vanaf nu. Ik stop met nog meer tijd steken om die hd tot leven te wekken. Dus allemaal bedankt.:thumb:

Kleine poging in het kader van duurzaamheid, simpel omdat hij niet stuk hoeft te zijn...
Dit moet je soms echt niet onder Win10 doen, die kan er soms echt niks mee... maar onder Linux zoals met Qparted :
Zet Qparted (kant en klaar in een kleine Linux versie) op USB stick met Rufus, boot ervan en maak die schijf schoon en een NTFS type van.
https://raspis.eu/pub/downloads/parted/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan