externe hd niet in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine poging in het kader van duurzaamheid, simpel omdat hij niet stuk hoeft te zijn...
Dit moet je soms echt niet onder Win10 doen, die kan er soms echt niks mee... maar onder Linux zoals met Qparted :
Zet Qparted (kant en klaar in een kleine Linux versie) op USB stick met Rufus, boot ervan en maak die schijf schoon en een NTFS type van.
https://raspis.eu/pub/downloads/parted/

zowaar, het lukt lijkt wel.
ik moet nu weg maar wordt toch nog vervolgd. Dankzij Route99:thumb:

Geeft niet hoor, maar was reeds voorgesteld in Post #4.

Geeft niet hoor, maar was reeds voorgesteld in Post #4.

Sorry dorado, het is de link die het makkelijker maakt. Ik heb via jouw link een cd gebrand maar die werkte niet. kon er niet mee opstarten. De link met workaround van route99 werkte wel naar een usb stick.

Kleine poging in het kader van duurzaamheid, simpel omdat hij niet stuk hoeft te zijn...
Dit moet je soms echt niet onder Win10 doen, die kan er soms echt niks mee... maar onder Linux zoals met Qparted :
Zet Qparted (kant en klaar in een kleine Linux versie) op USB stick met Rufus, boot ervan en maak die schijf schoon en een NTFS type van.
https://raspis.eu/pub/downloads/parted/

wat ik heb gedaan: de hd is oorspronkelijk een interne hd. Als ik die terugstop in de laptop en dan via usb opstart (en dat is al heel wat want heel veel dingen heeft deze laptop al geweigerd die zouden moeten werken) dan lukt het om de hd naar ntfs om te zetten. Maar als ik hem daarna als lege externe ntfs schijf weer aan een andere laptop hang dan wordt ie alsnog niet gezien. Ik heb de usb stick iso gekopieerd naar de hd en nu kan de laptop vanaf HD opstarten.
Ik wil nu kijken of ik het andere idee met deze oude laptop (zie ander topic over ubuntu) toch kan gaan uitvoeren. Maar nu lijkt het scherm defect of de beeldschermdriver: soms als ik iets opstart komen er allemaal horizontale strepen en soms is het scherm in horizontale delen verdeeld. weer een ander topic. Ik kom echt steeds in de verleidng om ermee te stoppen. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan