externe hd niet zichtbaar in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

piekoo

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
ik heb gister een behuizing gekocht voor een 2,5" laptop harddisk.. heb hem via usb aangesloten. Vista ging opzoek naar drivers en vond deze en ik kreeg de melding dat de harddisk gereed was voor gebruik. maar als ik naar Deze Computer ga is hij vervolgens nergens te bekennen! de harddisk kwam uit een oude laptop en de xp installatie is ooit eens mislukt, ook bevat de harddisk partities, waar nog belangrijke bestanden opstaan. Het liefst behoud ik deze! :confused:WIE HELPT MIJ?

ps de hd is van seagate en 60gb groot.. (als dat van belang is??)

Laatst bewerkt:
ik weet niet of dit ook in vista is maar doe eens dezecomputer rechter muiknop beheren en daarna opslagbeheer d8 ik en kijken of hij daar is

hee ja ik zie hem! hij zegt dat hij onleesbaar is

wat kan ik doen? ::confused:

doe eens rechter muiknop op hem wat staat er daar?

als ik erop klik zie ik dit!
knipselvl6.jpg

idd ik denk dat windows hem niet kan lezen, maar er staat ook niet of je hem kan formatteren

verander je drive letter eens :thumb: het kan zo wezen dat je usb hdd dezelfde drive letter als je dvd drive heeft. Dan ziet windows hem idd niet

oke, en hoe doe ik dat? want er staan bar weinig opties erbij zoals je ziet?

Als je in dat zelfde scherm als die screenshot die je liet zien dan moet je rechtermuisknop op drive en dan stationsletter wijzigen. En dan een letter kiezen die niet gebruikt word:thumb: succes

ja, maar zoals je in mijn screenshot ook ziet staat die optie er helemaal niet tussen? is er een andere manier?

nee, de enige optie die ik boven in het scherm heb staan is "eigenschappen"

staat er ook ergens bij configuratie scherm 1 of ander iets met prestatie en onderhoud?

er zijn alleen hulpprogramma's voor en informatie over prestaties. dat is gewoon 1 pictogram bij configuratie scherm..

Ja sorry weet niet echt iets over Vista werk er zelf niet mee sorry;) staat er iets misschien met schijfbeheer of iets in die richting

ik heb het al verholpen!:cool:

ik was kompleet vergeten dat ik ooit op mijn oude laptop een wachtwoord in de bios voor mijn hd heb ingesteld.. heb op me oude laptop dat maar even uitgeschakeld en ik had weer toegang :D!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan