externe HD niet zichtbaar in XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter vson
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vson

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Ik heb een externe behuizing gekocht en daarin een 40 GB hD geplaatst.
De externe HD is af en toe zichtbaar in XP . Meestal onzichtbaar.
Onder schrijfbeheer zie je de schijf niet.
De HD is wel goed. Intern op een andere pc getest.
Soms moet je de spanning in en uitschakelen en dat geldt ook met de usb2.0 aansluiting.
Op de verschillende forums las ik dat deze problemen regelmatig voorkomen, maar ik heb nog geen duidelijke oplossing voor gevonden.
Ik heb zelfs een laptop met XP-prof erop.

Wie weet misschien de oplossing van dit probleem?.

.... ben benieuwd. Ik heb precies hetzelfde probleem: bij aanzetten externe hd word'ie niet 'gezien'.
Soms helpt het als ik een cd/dvd uit m'n drive haal (als die erin zit), of een usb-stick, of een chip uit m'n cardreader. Als ik dan vervolgens de externe weer aanzet wordt hij wél herkend.

Klinkt als een tekort aan spanning op de USB slots door teveel aangesloten USB apparaten.
Koop om dit te voorkomen een USB Hub met een eigen apparte voeding.

USB-hub-6-port.jpg

De externe HD is het enige USB apparaat die is aangesloten op de laptop.
De HD heeft een externe voeding, dat mag toch eigenlijk geen probleem voor de usb-poort zijn ?.

Nee inderdaad , dit zou dan geen probleem moeten zijn.
En als je de Externe HD aanzet terwijl de laptop al aan staat, wordt hij dan wel gedetecteerd als nieuwe hardware, of geeft de hardware wizard aan dat er geen drivers voor zijn.

je hoort wel een piep toon dat de hd wordt gedetecteerd.
maar verder zie je niets gebeuren.

Misschien een suggestie,

Ik had een zelfde probleem. Bij mij zat het er in dat ik een jumper op de HD verkeerd had staan.
Stond bij mij op CS (cable select) en dit moest MASTER zijn. Nadien was bij in elk geval het probleem over.

Ik weet niet of het voor dit probleem gaat werken, je kan het altijd even checken.

vson zei:
je hoort wel een piep toon dat de hd wordt gedetecteerd.
maar verder zie je niets gebeuren.

Ik heb toch het idee dat de driver niet gevonden wordt en dat hij bij je USB apparaten staat vermeld als onbekend apparaat, inplaats van dat je het nieuwe hardware icoontje ( met dat groen pijltje erin ) in je taakbalk ziet, verschijnt er dan het USB icoontje rechts in je taakbalk, en meestal verdwijnt dit icoon na een aantal seconden.
Zelf heb ik dit ook wel eens met een PC en om hem weer zichtbaar te krijgen moet ik regclean draaien en de PC minimaal een minuut uit laten staan met de stroom kabel eruit zodat er ook helemaal geen rest spanning meer aanwezig was.
Nu heb je zelf een laptop dus zou het misschien nodig zijn om de batterij een minuutje te ontkoppelen.
Een oplossing hiervoor weet ik niet maar ik denk dat het een windows/register/USB geneuzel bugje is :confused:

PC animal zei:
Misschien een suggestie,

Ik had een zelfde probleem. Bij mij zat het er in dat ik een jumper op de HD verkeerd had staan.
Stond bij mij op CS (cable select) en dit moest MASTER zijn. Nadien was bij in elk geval het probleem over.

Ik weet niet of het voor dit probleem gaat werken, je kan het altijd even checken.

PC animal, je bent mijn held:thumb: , dit was voor mij de oplossing :D
Was al bang dat ik de externe behuizing voor niets had gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan