Externe HD niet zichtbaar na stroomuitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterschroten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2010
Dag mensen,

Iemand vroeg me of ik hem mijn Western Digital 1,5 TB externe harde schijf (vol met films) kon lenen zodat hij het nodige kon kopiëren. Helaas heeft hij zonder na te denken de omvormer van de HD uit het stopcontact getrokken. Helaas was de HD nog in gebruik tijdens deze actie. Nu heb ik de schijf weer en probeer hem aan te sluiten aan mijn eigen PC. Nu geeft windows wel aan dat er iets wordt aangesloten d.m.v. het bekende "nieuwe hardware gevonden" geluid. Maar de schijf is onvindbaar bij deze computer en bij schijfbeheer. Bij apparaatbeheer staat er bij schijfstations wel WD. Dit moet de externe harde schijf zijn. Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik niet alle bestanden kwijt ben.

Gr Peter

Misschien ff een schijfcontrole uitvoeren.
Klik je WD recht aan en kies "eigenschappen", ga naar tabblad "Extra" en kies "nu controleren".
Selecteer allebei de keuzevakjes.

Groeten Marcel

Misschien ff een schijfcontrole uitvoeren.
Klik je WD recht aan en kies "eigenschappen", ga naar tabblad "Extra" en kies "nu controleren".
Selecteer allebei de keuzevakjes.

Groeten Marcel

Nee, de schijf is niet zichtbaar bij deze computer en ook niet bij schijfbeheer. Dus ik kan nergens nu controleren kiezen.
Maar toch bedankt

Ik heb werkelijk geen idee wat de oorzaak is, maar aangezien je zegt dat andere W7-versies 'm wel in de verkenner laten zien gok ik dat ik wel weet wat de oplossing is.

Menu start - rechtermuisknop klik op "Computer" - kies "Beheren".
Vervolgens het gedeelte "schijfbeheer", de bewuste schijf selecteren en met rechts op de partitie klikken in 't onderste gedeelte van 't venster. Daarna kiezen voor "Stationsletter en paden wijzigen" en een letter toevoegen.

Dit is mij verteld en hij doet het weer.
Weet alleen niet of die het doet op Windows Xp/Vista

Ik heb werkelijk geen idee wat de oorzaak is, maar aangezien je zegt dat andere W7-versies 'm wel in de verkenner laten zien gok ik dat ik wel weet wat de oplossing is.

Menu start - rechtermuisknop klik op "Computer" - kies "Beheren".
Vervolgens het gedeelte "schijfbeheer", de bewuste schijf selecteren en met rechts op de partitie klikken in 't onderste gedeelte van 't venster. Daarna kiezen voor "Stationsletter en paden wijzigen" en een letter toevoegen.

Dit is mij verteld en hij doet het weer.
Weet alleen niet of die het doet op Windows Xp/Vista

Ik heb zelf windows xp. Hier blijft hetzelfde probleem zich voor doen op andere computers. Overal heb ik hetzelfde probleem. Zo ook op een computer met windows vista. Ik weet het echt niet meer.
Iemand nog ideeën. Via schijfbeheer kan ik niets omdat de schijf hier gewoon niet te vinden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan