Externe HD niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

deejayy

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
heb een oudere Maxtor HD 80 gb in een usb behuizing aangesloten op laptop maar deze wordt wel herkend door WinXP sp2 pro[als mass storage medium] zodra ik hem aansluit[het bekende geluidje] alleen is ie niet zichtbaar in de verkenner.Op mijn andere pc [met Vista] is ie gewoon zichtbaar als extra partitie,maar op de laptop niet.
De HD staat als master ingesteld'
Hoe krijg ik deze wel zichtbaar in windows verkenner op die laptop met XP? rara??

Laatst bewerkt:
Dat zal wel niet. Staan er in apparaatbeheer geen uitroeptekens? Wordt de schijf wél herkend in schijfbeheer?

Dat zal wel niet. Staan er in apparaatbeheer geen uitroeptekens? Wordt de schijf wél herkend in schijfbeheer?

in device manager[heb uk versie] staat ie bij usb controllers zonder uitroepteken als USB mass storage device in de lijst..Ga er dus van uit dat die het is.Maar bij schijfbeheer staat ie wel vermeld maar is nog niet geinitialiseerd [zie bijlage]
Heb de schijf als NTFS geformatteerd trouwens en is ingedeeld met 2 partities .In schijfbeheer is dat ook niet te zien.

Bijlagen

• USB HD probleem.jpg
    USB HD probleem.jpg
    76 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Hmmm....als je met de rechtermuisknop op die schijf klikt, staat er dan nergens ''initialize'' of zoiets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan