Externe HD reageert niet !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Goede Middag,
heb op het board gezocht, maar niets gevonden.
Draai onder Windows-XP-prof, heb een dual 3 Ghz processor, mijn externe HD reageert niet zowel met een USB (met eigen voeding) als met een Wifi aansluiting.
Hij wordt herkend ik kan hem openen op mijn desktop en dan bevriest hij,................................. bij ctr/alt/del staat dat hij NIET REAGEERT.
Ik beëindig hem, alle pico's verdwijnen en het scherm blijft leeg, niets meer mee te doen, moet stroom uit schakelen om opnieuw op te starten.
In de bios staat:
ide channel 0 master= dvdetc.
ide channel 0 slave= dvdetc
sata 1 master= st etc
sata 3 slave = st etc
sata 2=none
sata4=none
ik heb dus 2 dvd-roms en 2 vaste harde schijven.
het ligt niet aan de usb omdat wifi precies dezelfde problemen geeft.
alles bevriest.
mvg
Pierre

Nogmaals goede middag,
Even een belangrijke aanvulling, waar ik nu achter gekomen ben, ............omdat ik blijf proberen om het probleem op te lossen.
De externe drive, met de problemen, was een WesternDigital 200 Gb groot, ik heb er nu een Maxtor 120 Gb schijf ingeplaatst, welke ik nog had liggen en....................................daarbij gaat alles goed zonder mankementen. (perfekt)
Ik gebruik zoals reeds eerder beschreven Windows-Xp-Prof met SP2,, omdat als je SP2 niet geïnstalleerd hebt, jouw schijven groter dan 130Gb niet worden herkend!!
Hij wordt echter wel herkend, maar het systeem bevriest dan.
mvg
Pierre

Wat er aan de hand is weet ik niet precies maar herstarten lijkt mij overbodig, maar ik kan het mis hebben.
Als weer alle pico's verdwijnen en het scherm leeg blijft druk dan Ctrl-Alt-Del en kies dan Toepassingen en Nieuwe taak en type daar in Explorer en Ok, als het goed is opent dan een nieuwe verkenner.

Heb je de schijf eigenlijk al geformatteerd via schijfbeheer?

Laatst bewerkt:
Paintje,
dank voor je reaktie.
Klopt,....................... er opent zich een nieuwe verkenner en alles komt weer terug zonder op te starten, wist niet dat het zo kon.
Punt 2 = .......... nee ik formateer niets, er staan films op, welke er opgezet zijn door mijn oude computer met een ide-aansluiting, nu heb ik ata, tenzij ik een dvd even ontkoppel en de ide-hd erop aansluit.
ik kijk wel even of ik mijn kast openkrijg, want hij zit bomvol.
mvg
Pierre

Goeden middag,
heb de externe ide-hd aangesloten op de plaats van de master-dvd................alles was goed, kon hem benaderen en alles uitvoeren, dus de hd was in orde!!!
Teruggeplaatst in de externe behuizing, zowel usb/wifi aansluiting weer hetzelde, als boven omschreven, alles bevriest !!!
Ik maak door schade en schande wijs geworden, iedere week een back-up............
ik ben week voor week teruggegaan (backup dus steeds terug geplaatst op de actieve schijf) , ik had de hoop al opgegeven, omdat er nogal wat tijd in gaat zitten en je weet niet of de fout daar wel zit (zoeken in het luchtledige), maar na 7 backup's terug was er niets meer aan de hand, de externe schijf liep als een zonnetje!!!:thumb:
Ik ben daarna weer een backup vooruit gegaan en als liep weer vast, dus nu moest ik uitzoeken wat/welke proggies verschil er zaten in beide backup's!!
Er was geen verschil in de programma's, dus waarschijnlijk zit het in het register, ................ik zoek wel verder, want ik wil het weten, indien mogelijk!!!:evil:
gr.
Pierre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan